2019 09 25

Kultūra pagal Kauno savivaldybę: „Red Bull“ reklamuojančioms lenktynėms – biudžeto parama

Prieš daugiau kaip savaitę Kaune įvykęs pramoginis renginys „Red Bull muilinių lenktynės“ iš Kauno miesto biudžeto gavo 17 tūkst. eurų. Ar miestiečių pinigais, skirtais kultūrai, dera remti energinį gėrimą reklamuojantį renginį? Kauno miesto savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus vedėjas Albinas Vilčinskas 15min teigė, jog tokie renginiai stiprina miesto įvaizdį bei patrauklumą ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautiniu mastu.
Kauną sudrebino įspūdingos „Red Bull muilinių lenktynės“
Kauną sudrebino įspūdingos „Red Bull muilinių lenktynės“ / Luko Grušecko ir Evelinos Sabaliauskaitės nuotr.

Paramą iš Kauno savivaldybės „muilinių lenktynes“ organizuojanti VšĮ „JAV projektai“ gavo dar metų pradžioje. Ji suteikta pagal programos „Iniciatyvos Kaunui“ prioritetą „Įtraukios kultūros skatinimas“. Kauno miesto savivaldybė siūlo teikti projektus pagal tam tikras sritis, projektus vertina komisija.

Energinių gėrimų negalima parduoti nepilnamečiams, jų reklama taip pat yra ribojama. Pavyzdžiui, jų negalima reklamuoti koncertų, sporto, labdaros, paramos bei kitų renginių, skirtų asmenims, jaunesniems kaip 18 metų, vietose ir jų reklamoje. Lenktynės, kuriose varžėsi savadarbės transporto priemonės, į šią kategoriją nepatenka, tačiau, nepaisant to, tai – akivaizdžiai „Red Bull“ energinį gėrimą reklamuojantis renginys.

Kodėl Kauno miesto savivaldybė skyrė jam paramą?

Kauno miesto savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus vedėjas Albinas Vilčinskas 15min raštu atsakė, kad Kaunas iš dalies finansuoja įvairius renginius bei šventes, kurios gali būti kompleksinės, sujungiančios tiek kultūrą, tiek ir sportą, aktyvų laisvalaikį, pramogas, o kartu ir didinančios miesto žinomumą, skatinančios apsilankyti Kaune.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Albinas Vilčinskas
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Albinas Vilčinskas

Anot jo, „Red Bull“ muilinių lenktynės – pasaulinio populiarumo sulaukęs išskirtinio masto renginys.

„Akivaizdu, kad daugiau kaip prieš dešimtmetį vienintelį kartą Vilniuje vykęs pramoginis renginys buvo laukiamas ir Kaune. Apie tai liudija vien šiųmečių muilinių lenktynių žiūrovų skaičius. Organizatorių skaičiavimais, renginyje apsilankė maždaug 50 tūkst. žmonių“, – komentare teigia jis.

Anot savivaldybės atstovo, muilinių lenktynės šiemet tapo žaisminga įžanga į tradicija tapusią Europos darnaus judumo savaitę, kuomet gyventojai raginami vietoje nuosavų automobilių rinktis alternatyvų bemotorį transportą – dviračius, paspirtukus ir pan., taip pat uoliau vaikščioti pėsčiomis arba dažniau persėsti į viešąjį transportą.

Jis pabrėžė, jog „Red Bull“ muilinių lenktynės šiuo atveju nėra precedentas – lygiai taip pat dalinis finansavimas programoje „Iniciatyvos Kaunui“ buvo skirtas ir Laisvės piknikui, Oro balionų šventei.

Kauno miesto savivaldybės nuotr./Oro balionų šventė Kaune
Kauno miesto savivaldybės nuotr./Oro balionų šventė Kaune

„Tokie renginiai stiprina miesto įvaizdį bei patrauklumą ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautiniu mastu“, – teigė jis.

15min komentaro kreipėsi į Kauno miesto savivaldybės paramą renginiui gavusios VšĮ „JAV projektai“ vadovą Simoną Sudarą, tačiau jis nieko komentuoti nenorėjo.

Įstaigos direktorius tik patikino, jog renginį organizuoja su partneriais, mat minėtoje VšĮ tedirba vienas darbuotojas. Klausimus jis pasiūlė užduoti žmogui, kurio telefono numeriu pasidalijo su 15min. Kas šis žmogus, S.Sudaras nepaaiškino, o 15min pamėginus paskambinti nurodytu telefonu, šis buvo išjungtas. Į trumpąsias žinutes S.Sudaras nebeatsakė.

Peržvelgus projektų, kurie sulaukė savivaldybės lėšų, sąrašą, matyti, kad Kultūros skyriaus vedėjo minėta oro balionų šventė „Kaunas auga 2019“ buvo vienas iš riebiausią finansavimą gavusių renginių, jai Kaunas skyrė 50 tūkst. eurų. Daugiau gavo tik festivalis „Operetė Kauno pilyje“ (77,5 tūkst. eurų ) ir Pažaislio muzikos festivalis (59 tūkst. eurų).

Iš kultūrai skirtų lėšų Kauno savivaldybė taip pat 10 tūkst. eurų parėmė renginį „Bike Show Millennium“, tuo metu profesionalaus teatro meno sklaidai Kauno mieste skirta 5,1 tūkst. eurų, Lietuvos dailininkų sąjungos projektui „Dailininkai – Kaunui“ – 5 tūkst. eurų, festivaliui „Dizaino savaitė 2019“ – 600 eurų, nemokamoms šokių dirbtuvėms vaikams – beveik 7 tūkst. eurų.

Mažesnės paramos už „Red Bull“ lenktynes sulaukė ir kultūros, meno, mokslo ir edukaciniai renginiai kadenciją baigusio prezidento Valdo Adamkaus bibliotekoje-muziejuje – 14 tūkst. eurų.

A.Vilčinsko minėtas „Laisvės piknikas“ buvo paremtas 4,5 tūkst. eurų.

Mažiausią paramą gavo respublikinis tautinių bendrijų festivalis „Su atvira širdimi“ – 460 eurų.

Iš viso projektui Kaunas – „Europos kultūros sostinė 2022: 2019-ųjų programa“ Kauno miesto savivaldybė skyrė milijoną eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis