Per stebuklą išlikęs metalinis garlaivis „Harold“ Klaipėdos piliavietės lankytojams primena, kad šioje vietoje tarpukariu veikė garsaus verslininko Pauliaus Lindenau įmonė. Joje buvo statomi mediniai burlaiviai, motoriniai ir net povandeniniai karo laivai.
Vienintelis toks likęs garlaivis dar galėtų plaukioti, jeigu jį kas nors restauruotų. O kol niekas tokių darbų nesiima, garlaivyje vasarą glaudžiasi miesto benamiai.
Po atviru dangumi guli dar keliolika senų medinių jachtų, žvejų burvalčių, kitokių istorinių laivų, įtrauktų į Kultūros vertybių registrą. Tik keturi seni laivai saugomi uždarose patalpose.
Miesto valdžia nori pašalinti laivus iš piliavietės, kurioje rugpjūčio pradžioje vyks Klaipėdos 760-osioms metinėms skirti šventiniai renginiai. Tačiau tam priešinasi laivų savininkas – jūrų kultūros ir istorijos klubas „Budys“.
„Juos būtina restauruoti, surastume ir pinigų, tačiau vien mūsų pastangų neužtenka – savivaldybė turėtų skirti patalpas, kuriose istoriniai laivai būtų pagarbiai saugomi ir eksponuojami“, – sakė „Budžio“ vadovas Kostas Frankas.
„Yra tik vienas būdas išsaugoti senuosius laivus – juos perduoti Lietuvos jūrų muziejui. Senamiestyje yra keli istoriniai pastatai, ten būtų galima eksponuoti ir jūreivystės relikvijas“, – sakė Kultūros paveldo departamento specialistas Laisvūnas Kavaliauskas.
Paminklosaugininkai žadėjo bausti „Budžio“ klubą, jei jis neužtikrins deramos jūrų kultūros paveldo vertybių apsaugos.