Kaip rašoma prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sąlygose, kurios projekto rengėjams išduotos dar 2019 metų kovą, suprojektuoti Pilaitės pr. ir Elbingo g. sankryžą reikia „formuojant keturias eismo juostas su skiriamąja juosta Pilaitės pr. dalyje nuo Elbingo g. iki Tvankstos g., papildomą eismo juostą kairiajam posūkiui (važiuojant nuo miesto centro į Elbingo g.), papildomą eismo juostą važiuoti tiesiai ir į dešinę (atvažiuojant nuo miesto ribos į Elbingo g.).
Taip pat nurodoma įrengti želdynų juostą, plytelių šaligatvį pėstiesiems ir raudono asfalto dviračių taką, apšvietimą.
Projektiniuose pasiūlymuose nurodoma, kad „projektuojamos sankryžos paskirtis – užtikrinti patogų ir saugų eismo dalyvių susisiekimą padidėjusiems transporto srautams šioje vietoje dėl naujai statomų daugiabučių gyvenamųjų namų kvartalų Elbingo g.“. Taip pat – „užtikrinti aptarnaujančio transporto patekimą prie namų ir sklandų įsiliejimą į bendrą gatvių tinklą, sumažinti viename lygyje susikertančių skirtingų krypčių transporto srautų judėjimo trajektorijų skaičių“.
Akcentuojama ir kelionių dviračiais svarba, kadangi tai vis dar užima pakankamai nedidelę dalį iš visų kelionių Vilniuje. Todėl toks svarbus dviračių takas šalia šios gatvės.
Jokių užuominų viešai prieinamame projekte, kurį Vilniaus miesto savivaldybė patvirtino 2020 metų gegužės pabaigoje, apie tai, kad teks kirsti čia augančius didelius ir puikiai atrodančius beržus, nėra.
Per dvejus metus rekonstrukcija čia dar nėra įsibėgėjusi. Tačiau jau stovi kuoleliai, kurie ir privertė vietos gyventojus gerokai sunerimti, ar jie reiškia, jog bus kertami čia augantys ir savotišką alėją formuojantys beržai?
Diskusijos apie tai pirmiausia vyko Pilaitės gyventojų bendruomenės feisbuko paskyroje. O Vilniaus savivaldybę pasiekė ir oficialus bendruomenės atstovų kreipimasis, kuriame rašoma, kad Pilaitės rajonui tikrai labai reikalingas Pilaitės pr. ir Elbingo g. sankryžos įrengimas ir sutvarkymas, kaip ir kelio platinimas, šaligatviai bei dviračių takai.
„Problema – netikėtai paaiškėjo, kad dėl to projekto bus iškirsta daugybė brandžių beržų, kurie skaičiuoja jau daugiau nei 20 gyvavimo metų, sudaro labai gražią ir naudingą (žmogui, miestui ir gamtai) alėją bei yra morališkai labai brangūs vietos gyventojams.
Prašau peržiūrėti Pilaitės pr. ir Elbingo g. projektą, iš naujo įvertinti galimybes išsaugoti minėtą beržų alėją. Neišduokite leidimo medžių kirtimui. Esu įsitikinusi, kad šaligatvį ir dviračių taką galima įrengti tuos medžius išsaugant. Takas po brandžiais medžiais yra begalę kartų geriau už taką prie naujai pasodintų jaunų medelių, o ir Vilniaus miesto, jo savivaldybės įvaizdžiui tai yra tikrai naudingiau“, – savivaldybei rašė viena Pilaitės gyventoja.
Pilaitės gyventojai dalijasi pastebėjimais, kad tvirtinant projektą greičiausia buvo pritarta ir medžių kirtimui. Vis dėlto dabar Vilniaus miesto savivaldybė kiek atsitraukia.
„Savivaldybė nėra išdavusi leidimo šalinti medžius, rekonstruojant Pilaitės pr. ir Elbingo g. sankryžą. Jos rekonstrukcijos projektą rengęs vystytojas prašo leisti nupjauti daugiau nei 10 medžių, tačiau savivaldybė ieško būdų, kaip išsaugoti kuo daugiau sveikų medžių.
Šį klausimą artimiausiu metu svarstys visuomeninė komisija, galimos projekto korekcijos bus vertinamos ir nuvykus į vietą. Tikimės, kad išvadas dėl projekto komisija pateiks per keletą savaičių. Iki tol leidimas medžių kirtimui nebus išduotas“, – 15min informavo Gabrielius Grubinskas, savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos sk. ryšių su žiniasklaida specialistas.
Savivaldybė nėra išdavusi leidimo šalinti medžius, rekonstruojant Pilaitės pr. ir Elbingo g. sankryžą.
Apie tai, kad rinksis Želdynų komisija, specialistai ketina vykti į vietą įvertinti situacijos, savivaldybės atstovai – administracijos direktorės pavaduotoja Donalda Meiželytė, mero patarėjas Karolis Žukauskas – pažadėjo ir pilaitiškiams, įsitraukdami į tą pačią diskusiją feisbuke.