Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2009 10 07

Labiausiai Lietuva domisi slavai

Trečiadienį Vilniuje prasidėjo verslo misija „Buy Lithuania 2009“, kurios metu į šalį siekiama pritraukti turistų iš užsienio. Nors šiemet misijos mastai sumažinti perpus, jos organizatoriai nusiteikę optimistiškai ir tikisi stabilizuoti kritusį atvykstančių turistų skaičių. Lietuva įdomiausia artimiausioms kaimynėms.
"Buy Lithunia" į Lietuvą nori privilioti artimiausius kaimynus.
„Buy Lithunia“ į Lietuvą nori privilioti artimiausius kaimynus. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.
Temos: 2 Slavai Verslas

Septintą kartą organizuojamoje verslo misijoje „Buy Lithuania“ dalyvauja dukart mažiau dalyvių nei praėjusį kartą. Šiemet į misiją atvyko 43 svečiai iš užsienio ir per 100 Lietuvos atstovų. Turėdami mažesnį renginio biudžetą – 43 tūkst. 600 Lt – renginio organizatoriai dirbo kryptingai. „Orientavomės į konkrečias rinkas, kad sumažintumėme renginio sąnaudas ir pasiektume maksimalių rezultatų. Šiemet į Lietuvą atvyko svečių iš Skandinavijos šalių – Švedijos, Suomijos, Norvegijos, Danijos, taip pat iš germaniškų kraštų – Vokietijos, Austrijos, Šveicarijos bei Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos“, – pasakojo verslo misijos „Buy Lithuania“ koordinatorė, Turizmo departamento Rinkodaros skyriaus vyriausioji specialistė Nijolė Bitinienė.

Žydrės Gavelienės, kelionių agentūros ,,Estravel Vilnius”, organizuojančios verslo misiją ,,Buy Lithuania 2009“, generalinės direktorės teigimu, pagrindinis tokių verslo misijų siekis yra galimybė šalies turizmo atstovams užmegzti glaudesnius santykius su tikslinėmis rinkomis, todėl šiemet į verslo misiją kviestos tik tos šalys, kurios Lietuvai aktualiausios, iš kurių galima tikėtis didžiausių turistų srautų.

Daugiausia susidomėjimo – iš Baltarusijos

N.Bitinienės tvirtinimu, šiuo metu Lietuva didžiausio susidomėjimo sulaukia iš Rusijos ir Baltarusijos. „Matyt, įtaką padarė pigesnės atvykimo galimybės. Džiugu, kad esame šioms šalims įdomios. Bendradarbiavimo perspektyvos geros“, – tikino N.Bitinienė.

,,Viena aktyviausiai turizmo galimybėmis Lietuvoje besidominčių šalių – Baltarusija. Šios šalies turizmo sektoriaus atstovų pageidavimų dalyvauti misijoje sulaukėme daugiausia. Tai rodo, kad Lietuva turi visas galimybes tapti patraukliausia turizmo kryptimi svečiams iš kaimyninės Baltarusijos: atstumas įveikiamas per kelias valandas mašina; kainos nėra didelės, o poilsio ir pramogų galimybių, kokybės prasme nenusileidžiančių Europos didmiesčiams, kur kas daugiau nei jų šalyje“, – teigė Ž. Gavelienė.

Stabilizuos situaciją

Tuo metu Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktorės pavaduotojas Juozas Raguckas tvirtino, kad šių metų verslo misijos „Buy Lithuania“ tikslas – stabilizuoti kritusį turizmo lygį. „Europoje pirmąjį šių metų pusmetį turizmo sektoriaus kritimas buvo apie 8 proc. Lietuvoje pirmo pusmečio rodikliai blogesni – per pirmą pusmetį kritimas buvo apie 20,8 proc. Įdomu tai, kad iš užsienio atvykstančių svečių sumažėjo tik 15 proc., o lietuvių apgyvendinimas viešbučiuose smuko 24 proc.“, – dėstė J.Raguckas. Pašnekovas tikėjosi, jog turistų skaičius metų pabaigoje stabilizuosis.

Jis pabrėžė, kad turizmas sudaro – 30 proc. pasaulinio eksporto, o turizmo sferoje visame pasaulyje dirba per 74 mln. žmonių. „Nors turizmas dėl ekonomikos recesijos ir pinigų stygiaus krito, mes turime didelį potencialą atsigauti ir išjudinti rinką. Šiuo atveju visiems reikia kryptingai dirbti ir orientuotis į artimiausių šalių rinkas“, – sakė J.Raguckas. Vyras tikino, kad labai svarbus ir valstybės vaidmuo, padedant verslui skatinti pardavimus. „Anksčiau susitikę su verslininkais kalbėdavome apie globalesnius dalykus – valstybės įvaizdžio formavimą, naujų rinkos darinių sudarymą. Šiandien – konkrečiai apie valstybės vaidmenį skatinant tiesioginius verslo pardavimus“, – sakė J.Raguckas.

Turizmas sudaro – 30 proc. pasaulinio eksporto, o turizmo sferoje visame pasaulyje dirba per 74 mln. žmonių.
J.Raguckas pastebėjo, kad galbūt iš karto po verslo misijos, kuri baigsis šeštadienį, greitų rezultatų nebus matyti. „Rezultatas pasirodo per ilgesnį laiką. Tai didelis kryptingas darbas, kuris turi būti vykdomas visais lygmenimis: valstybės, verslo ir savivaldybių“, – teigė J.Raguckas.

Trūksta informacijos

Pakalbinta iš Baltarusijos atvykusi ir turizmo bendrovei „Sunny travel“ atstovaujanti Žana Avlasenak pasakojo, kad Baltarusijoje auga susidomėjimas Lietuva. „Tarp Lietuvos ir Baltarusijos yra daug bendro, todėl baltarusiai čia atvykę jaučiasi gerai. Dažniausiai čia atvykstama pailsėti, pabendrauti ir netgi apsipirkti“, – pasakojo į Lietuvą atvykusi baltarusė. Jos tvirtinimu, Baltarusijos turistai dažniausiai Lietuvoje nori pamatyti didžiuosius miestus, pajūrį, pasimėgauti SPA malonumais Druskininkuose, apsilankyti golfo laukuose.

Iš Rusijos į verslo misiją atvykusi Veronika Luginina pastebėjo, kad jai čia svarbiausia užmegzti naujų kontaktų, gauti informacijos ir pasisemti naujų idėjų. „Labai trūksta informacijos rusų kalba. Dažniausiai Lietuvos verslininkai pateikia ją anglų kalba. Šiame susitikime turėsime puikią galimybę jos gauti rusiškai“, – džiaugėsi V.Luginina. Ji atskleidė, kad būtent dėl šios priežasties rusai geriau pažįsta kitas Baltijos valstybes.

Nelabai ką apie Lietuvą žino ir švedai. Švedų bendrovei „Rysslands resor“ atstovaujanti Zane Zelenkova atskleidė, kad didžiausia Lietuvos problema – reklamos stygius. „Tam, kad galėtume kviesti turistus į Lietuvą, kad jie ja domėtųsi, reikia reklamos. Tačiau aš nesu Švedijoje mačiusi nei vienos reklamos, pasakojančios apie Lietuvą“, – teigė Z.Zelenkova. Tačiau jos teigimu, Lietuva turi potencialą Švedijos rinkoje. „Tai nauja turizmo kryptis. Mažuma švedų yra čia buvę, o juk žmonės mėgsta keliauti į naujas vietas“, – sakė pašnekovė.

Supažindins su Lietuva

Į verslo misiją „Buy Lithiuania“ atvykę svečiai kelias dienas bus vežiojami po Lietuvą. „Supažindinsime juos su Vilniumi, parodysime viešbučius, kitas turizmo galimybes“, – pasakojo N.Bitinienė. Ji taip tikino, kad buvo sudarytos dvi grupės. Vieni norėjo aplankyti sveikatingumo ir SPA centrus Lietuvoje, o kiti pamatyti Lietuvos pajūrį ir aktyviai poilsėti. „Pirmąją grupę vešime į Vilnių, Kauną, Birštoną, Druskininkus, Trakus, Grūto parką. O antrąją grupę į Neringą, Palangą, Klaipėdą, supažindinsime su vandens ir dviračių infrastruktūra pajūryje, parodysime golfo aikštynus ir Kryžių kalną“, – pasakojo N.Bitinienė.

Sveikatingumo turizmas ir SPA centrai – pagrindinė šių metų verslo misijos kryptis. Žydrė Gavelienė pasakojo kad šis pasirinkimas – ne atsitiktinis. ,,Lietuva, vertinant kaimyninių šalių SPA centrus ir kurortinius miestelius, turi tikrai didelį potencialą pritraukti turistų, nes kainos ir kokybės santykis Lietuvoje – vienas patraukliausių. Siekdami tai įrodyti ir verslo misijos dalyviams iš užsienio, pristatysime jiems poilsio galimybes bei SPA centrus Druskininkuose, Nidoje, Palangoje“, – pasakojo kelionių agentūros vadovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos