Asociacija pažymi, jog dėl susiklosčiusios ekonominės situacijos spaudos leidėjai jau prarado 50 proc. reklamos užsakymų, didelę neigiamą įtaką leidėjams jau daro ir uždaromos prekybos vietos, iš kurių išimami leidiniai – laikraščiai, žurnalai, knygos.
„Spaudos ir leidybos veikla Lietuvoje tik ką lengviau atsikvėpė po 2009 m. finansų krizės pasekmių ir pradėjo pamažu atsitiesti. Tačiau dabar netikėta viruso sukelta krizė neabejotinai taps nepakeliama našta daugumai leidėjų ir spaudos atstovų, todėl prašome prekybininkų ir platintojų atsižvelgti į sunkią asociacijos narių padėtį. Tikime, jog kartu surėmus pečius galėsime išlaikyti šią demokratiškai visuomenei svarbią veiklą ir toliau puoselėti žodžio laisvę“, – sakė asociacijos pirmininkas Mindaugas Reinikis.
Asociacija taip pat atkreipia dėmesį, jog, pavyzdžiui, prekybos tinkle „Lidl“ iki šiol nėra galimybės įsigyti lietuviškos spaudos. Todėl dar kartą prašoma tinklo prisidėti prie lietuviškų leidinių sklaidos ir „Lidl“ parduotuvėse įrengti spaudos platinimo vietas.
Jau anksčiau „Nacionalinė spauda“ kartu su kitomis Lietuvos žiniasklaidos priemones jungiančiomis asociacijomis kreipėsi į valstybės institucijas ir paprašė reaguoti į COVID-19 neigiamą įtaką šalies žiniasklaidos sektoriui.
Asociacija „Nacionalinė spauda“ atstovauja nacionalinio lygmens laikraščių ir žurnalų leidėjams. Asociacijos nariai yra UAB „Savaitė“, UAB „Media bitės“, UAB „Lietuvos rytas“, UAB „SS leidyba“, UAB „GM žurnalų leidybos grupė“, UAB „Kaimo žinios“.