Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2011 08 03

LAT: išspręstas „Acme Film“ ir „GPP“ ginčas

Advokatų kontoros „AAA Baltic Service Company“ atstovaujama bendrovė „Acme Film“ laimėjo bylą dėl kūrinio platinimo teisių Europos ekonominėje erdvėje pažeidimo ir nesąžiningos konkurencijos veiksmų.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas
Lietuvos Aukščiausiasis teismas / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Prekybos įmonė „GPP“ buvo pripažinta neteisėtai Lietuvoje DVD laikmenoje platinusi filmą „Domovoj“. Šioje byloje Lietuvos Aukščiausiasis teismas įtvirtino Lietuvos verslui svarbią paralelinį importą ES reglamentuojančių normų taikymo praktiką, kuria ilgainiui turės vadovautis žemesnių instancijų teismai.

 „Acme Film“ į teismą kreipėsi dėl filmo „Domovoj“ išskirtinių platinimo teisių pažeidimo. Bendrovė 2008 m. su Kipre registruota įmone „CP Media Limited“, vienintele visų turtinių teisių į nurodytą kūrinį turėtoja, sudarė licencinę sutartį, pagal kurią gavo išimtines teises ketverius metus Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse atgamint ir platinti kūrinį. Tais pačiai metais buvo nustatyta, kad Lietuvoje filmą „Domovoj“ neteisėtai platina ir kita bendrovė – „GPP“.

Teismuose „GPP“ nepavyko įrodyti, kad kūrinį platino teisėtai. Tokį žemesnės instancijos teismų sprendimą patvirtino ir Aukščiausiasis teismas, atmetęs „GPP“ kasacinį skundą. Priimtas sprendimas yra galutinis ir neskundžiamas.

Teismas taip pat išaiškino, kad prekių importuotojai turi įsitikinti, kad prekės importui yra įgyjamos ir realizuojamos teisėtai, nepažeidžiant autorinių teisių. Per neatsargumą ar nežinojimą įsigyjant bei platinant prekes, į kurias neturima intelektinės nuosavybės teisių, atsakomybė gula ant verslininko pečių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos