Tai numatyta trečiadienį VSAT centrinėje įstaigoje Vilniuje VSAT ir muitinės vadovų pasirašytame susitarime dėl bendradarbiavimo (sinergijos) vykdant bandomąjį projektą “Integruotos kontrolės modelio taikymas Lavoriškių PKP”. Susitarimą parašais patvirtino VSAT vadas Renatas Požėla ir Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas, atliekantis generalinio direktoriaus funkcijas, Jonas Miškinis.
Planuojama, kad nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. Lavoriškių kontrolės punkte krovininių automobilių patikros juostose pirmosios linijos pasienio bei muitinės kontrolę atliks tik muitinės pareigūnai. Lengvųjų automobilių juostose pasieniečiai perims pirmosios linijos muitinės kontrolę.
Tikimasi, kad vienos tarnybos atliekama kontrolė sutrumpins bendrą sienos kirtimo ir kontrolės laiką, prisidės prie prekybos sąlygų palengvinimo bei sustiprins tarnybų bendradarbiavimą, remiantis Integruoto sienų valdymo principais.
Autobusų ir jais vykstančių keleivių tikrinimo tvarka nebus nekeičiama, t. y. pasienio kontrolę kaip ir dabar atliks tik VSAT pareigūnai, o muitinės kontrolę – tik muitininkai.
Pasirašytame susitarime numatyta, kad projektas truks vienerius metus. Jam pasibaigus projekto vykdymo darbo grupės vadovas teiks išvadas dėl projekto tolesnio vystymo tikslingumo ar plėtojimo.
Projektas vykdomas remiantis CELBET2 (Analysis of Select Best Practices of Synchronized Checks) rekomendacijomis bei perimant Narvos pasienio kontrolės punkto Estijoje geriausią praktiką.
Šiuo metu vyksta muitinės pareigūnų, dirbančių Lavoriškių punkte, apmokymai atlikti pirmosios linijos pasienio kontrolę. Organizuojami ir praktiniai darbo vizitai į Narvos punktą.
Per pasienyje su Baltarusija veikiantį Lavoriškių kontrolės punktą sieną į abi puses per parą vidutiniškai kerta ir tarnybų yra patikrinama apie 1500 transporto priemonių bei apie 2500 asmenų. Šiuo metu projektinis šio punkto pralaidumas dėl išaugusių srautų yra viršijamas 53 proc.