Kreiptis į Generalinę prokuratūrą liberalai ketina kitą savaitę.
Pradžioje didelų skolų kamuojamai LJL norėta skelbti bankrotą, tačiau vėliau Vyriausbė nusprendė gelbėti įmonę. Paskolą suteikęs SEB bankas sutiko, kad vienas iš LJL laivų galėtų būti panaudotas kaip garantija už „Lietuvos geležinkelių“ paskolą.
E.Masiulis 15min.lt priminė, kad abejonių dėl šio sandorio yra kilę Konkurencijos tarybai (KT). Jos teigimu, prieš teikdama pagalbą įmonei Lietuva turi gauti Europos Komisijos sutikimą, o sprendimai dėl paramos gali būti priskirti neteisėtai valstybės pagalbai.
Tik per biudžetą galima skirti vienai ar kitai reikmei pinigus, o ne priverčiant vieną ar kitą valstybinę įmonę.
„Žinant, kad „Lietuvos geležinkeliai“ 3 mln. eurų paskolą suteikia tokios sumos nesumokant į biudžetą, reiškia, kad gali būti pažeistas viešasis interesas. Tik per biudžetą galima skirti vienai ar kitai reikmei pinigus, o ne priverčiant vieną ar kitą valstybinę įmonę“, – teigė politikas.
Anot E.Masiulio, kyla klausimas, ar paskola neprieštarauja įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ įstatams.
„Kyla daug abejonių dėl šios paskolos grąžinimo, ar ji bus grąžinta. Ar Vyriausybė ir premjeras nėra viršiję savo įgaliojimų įtakodami vienos ar kitos įmonės komercinius sprendimus“, – sakė jis.
Praėjusį penktadienį SEB bankas dar 9 mėnesiams – iki kitų metų balandžio – atidėjo LJL beveik 15 mln. eurų paskolų grąžinimo terminą.
Vėlesnis paskolos grąžinimo terminas leido stabdyti LJL bankroto procedūras – Klaipėdos apygardos teismas bylą nutraukė praėjusį penktadienį.