„Akivaizdi problema – prastėja mokymo ir mokymosi kokybė. Mokymosi rezultatai išties nekyla, jie taip stabiliai stovi arba leidžiasi žemyn“, – Žinių radijo laidoje „Aktualioji valanda“ antradienį sakė S. Jurkevičius.
Kita problema, pasak jo, yra švietimo reformų kompleksas, įgyvendintas pastaraisiais metais, kuris yra padrikas ir nevedantis švietimo į priekį.
Prielaidų, kad mes judėsime į priekį, šiuo metu nėra matyti. (...) Kažkokių akivaizdžių, konkrečių judesių ta švietimo strategija neparodo, kaip mes tai galėtume padaryti.
„Galiausiai turime tokią neapibrėžtą situaciją, kuri nenurodo akivaizdžios perspektyvos, kaip iš jos išbristi“, – nurodė S. Jurkevičius.
Strategijos projekte sakoma: „Visuomenė turi tapti veikli, solidari, nuolat besimokanti. Kiekvienas asmuo atviras kaitai, kūrybingas ir atsakingas. Tik taip Lietuvos Respublika galėtų atsirasti tarp 10 pažangiausių Europos Sąjungos valstybių narių.“ Tokius siekius Vilniaus licėjaus direktorius įvertino kaip „fantastinės srities pamąstymus“:
„Prielaidų, kad mes judėsime į priekį, šiuo metu nėra matyti. (...) Kažkokių akivaizdžių, konkrečių judesių ta švietimo strategija neparodo, kaip mes tai galėtume padaryti.“
Dokumentas, S. Jurkevičiaus teigimu, yra „fantastinis žvilgsnis į priekį, nesiremiant akivaizdžiu realybės suvokimu“. Pasak jo, strategijos projektas yra tik gražių žodžių – tokių kaip laisvė, humaniškumas, tolerancija – dėlionė, net nesusijusi loginiais ryšiais.