„Pirmas žingsnis būtų farvaterio sutvarkymas iki „Žalgirio“ arenos. Jeigu Vidaus vandens kelių direkcija pasirūpins farvateriu iki Nemuno salos, miesto savivaldybė pasistengs įrengti prieplauką laivams prie „Žalgirio“ arenos. Įrengus prieplauką prie Nemuno salos galėtų švartuotis ne tik keleivius Nemunu iš Kauno į Kulautuvą gabenantis laivas „Tolstojus“, bet ir mažesni laiveliai“, – penktadienį po susitikimo su Vidaus vandens kelių direkcijos atstovais kalbėjo Kauno miesto mero pavaduotojas Rimantas Mikaitis.
Šiuo metu planuojama, kad pagilinus farvaterį ir jį priartinus prie numatytos vietos Nemuno saloje, čia bus įrengta prieplauka iš 6 pontonų, sujungtų specialiomis jungtimis. Prieplauka būtų 6 metrų pločio ir apie 27 metrų ilgio. Pasak Laivų technikos priežiūros bazės viršininko Juozo Lenkučio, prieplaukos pontonai būtų uždengti medine aikštele, kurioje būtų išlaipinami keleiviai, jie specialiai įrengtu trapu patektų į krantą. Siekiant užtikrinti saugumą, trapas bus įrengtas su porankiais ir skersiniais.
„Prieplaukoje bus galima lengvai švartuoti šiuo metu Nemunu plaukiojantį laivą „Tolstojų“, kurio ilgis 25 metrai. Mažesni laivai galės švartuotis prie prieplaukos galų. Sutvarkius prieigas prie arenos iš vandens pusės – ir prie pačios krantinės. Tam reikėtų įrengti tik specialias kilpas. Mažesniems kateriams plaukioti užtenka ir 60 cm gylio, todėl jiems lengviau ir švartuotis. Be to, tokie laivai turi savo trapus pasiekti krantą keleiviams. Labai gerai, kad savivaldybė apgalvojo ir prie būsimos prieplaukos atvedė geriamą vandenį, elektrą, įrengė kanalizacijos šulinį. Tai atplaukiantiems laivams labai naudinga“, – sakė J. Lenkutis.
Anot R. Mikaičio, pontoninės prieplaukos įrengimas gali kainuoti apie 100 tūkst. litų. „Tikimės, kad jau liepos pradžioje, prieš arenos atidarymo renginius, į naujai įrengtą prieplauką galės atplaukti laivai“, – sakė vicemeras R. Mikaitis.