2023 03 20

Jungtinių Tautų tyrimas: Lietuva – tarp 20-ies laimingiausių pasaulio valstybių

Lietuva užima 20 vietą bei yra laimingiausia tarp kaimynų, rodo pirmadienį paskelbta Jungtinių Tautų (JT) ataskaita.
Vasariška šiluma pasiekė Vilnių
Vasariška šiluma pasiekė Vilnių / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Temos: 2 Lietuva Laimė

Pasak „Pasaulio laimės indekso“ (World Happiness Report), Lietuva užima 20 poziciją ir lenkia Lenkiją (39 vieta), Estiją (31 vieta) ir Latviją (41 vieta). Ukraina šiame tyrime užima 92, Rusija – 70 vietą.

Nuo 2012 metų Jungtinių Tautų darniosios plėtros sprendinių tinklo (U.N. Sustainable Development Solutions Network) skelbiamas indeksas vertina per 150 šalių pagal tai, kiek laimingi jaučiasi jų gyventojai. Duomenys šiųmetiniam Pasaulio laimės indeksui buvo renkami 2020-2022 metais.

Sąrašas sudaromas remiantis įvairiais veiksniais: vienam gyventojui tenkančia BVP dalimi, duomenimis apie gyventojų sveikatą ir medicinos prieinamumą, socialines pašalpas, pilietines laisves ir korupcijos paplitimą.

Ataskaitoje pažymima, jog Lietuva per pastaruosius šešerius metus reitinge nuolat kilo aukštyn. Šalis 2017-aisiais buvo 52 vietoje.

„Pirmoje vietoje jau šeštus metus iš eilės išlieka Suomija. Lietuva yra vienintelė nauja šalis pirmajame dvidešimtuke, nuo 2017 metų pakilusi daugiau kaip 30 pozicijų“, – rašoma joje.

Indeksas rodo, kad kitoms Šiaurės šalims irgi sekasi gerai: po Suomijos tolesnes vietas sąraše užima Danija bei Islandija.

Į pirmąjį dešimtuką taip pat pateko Izraelis, Nyderlandai, Švedija, Norvegija, Šveicarija, Liuksemburgas ir Naujoji Zelandija.

Mažiausiai laimingi gyventojai buvo Afganistane.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis