Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 09 21

Lietuviai į viešąjį transportą persėda nenoriai

Lietuvoje kelionės automobiliu tampa vis brangesnės – degalų kainos per pastaruosius trejus metus Lietuvoje padidėjo maždaug 44 proc., tačiau, pasak SEB banko šeimos finansų ekspertės Julitos Varanauskienės, Lietuvos gyventojai blogėjant ekonominei situacijai neskuba asmeninio automobilio iškeisti į viešąjį transportą. Statistika rodo, kad priemiestinio ir miesto transporto paslaugas teikiančių įmonių pajamos per trejus sunkmečio metus sumažėjo maždaug penktadaliu.
Viešasis transportas
Viešasis transportas / Tomo Gorbačo/Dienraščio „15 minučių“ nuotr.

Remiantis „Eurobarometro“ duomenimis, matyti, kad keliaudami lietuviai pirmenybę teikia asmeniniam automobiliui (44 proc.). Viešąjį transportą renkasi maždaug 30 proc., o važiuoja dviračiu arba vaikšto pėsčiomis – apie 23 proc. šalies gyventojų.

„Atrodytų, kad pablogėjus finansinei situacijai žmonės iš nuosavo automobilio turėtų persėsti į viešąjį transportą. Tačiau taip nėra. Norint sutaupyti, pirmiausia ieškoma kitų sprendimų, pavyzdžiui, perkami pigesni kontrabandiniai degalai, automobilis keičiamas į ekonomiškesnį, sumontuojama dujų įranga ar atsisakoma antrojo šeimos automobilio“, – pastebi J.Varanauskienė.

Įveikti didesnį atstumą viešuoju transportu ne visada pigiau negu asmeniniu automobiliu, ypač jei tuo pačiu automobiliu keliauja keli asmenys. Pasak SEB banko ekspertės, nors keleivių vežimo paslaugos mieste brango, kelionės viešuoju transportu gali padėti sutaupyti.

Vis dėlto iškeisti nuosavą automobilį į miesto transportą ne visiems tinkamas sprendimas, dažniausia dėl nepatogių tvarkaraščių ir maršrutų.

„Reikėtų paskaičiuoti, kiek šeima per mėnesį sunaudoja degalų kelionėms mieste – į darbą, mokymo įstaigą, parduotuvę ir kitur. Nereikia pamiršti ir automobilio stovėjimo vietos mokesčių. Tarkime, jei dviejų suaugusių asmenų šeima kelionėms nuosavu automobiliu mieste išleidžia ne mažiau kaip 250 litų, įsigijusi mėnesinius miesto transporto bilietus ir persėdusi į autobusus ar troleibusus jau galėtų sutaupyti“, – sako šeimos finansų ekspertė.

Vis dėlto iškeisti nuosavą automobilį į miesto transportą ne visiems tinkamas sprendimas, dažniausiai dėl nepatogių tvarkaraščių ir maršrutų. „Tokiu atveju vairuotojai ir keleiviai turėtų nepamiršti, kad sutaupyti galima ir vairuojant savo automobilį, pavyzdžiui, vienu automobiliu į darbą vykti kartu su kitais kolegomis ir pasidalinti išlaidas, važiuoti su kitais šeimos nariais. Jei įmanoma, vengti važiuoti piko metu, kai mieste daugiausia spūsčių“,– pataria J.Varanauskienė.

Pasak jos, labiau tikėtina, kad ir šią žiemą, artėjant brangesniam šildymo sezonui, žmonės, įpratę keliauti asmeniniu automobiliu, ieškos, kaip sumažinti išlaidas neatsisakant šio patogumo. „Vieni atidės planus įsigyti didesnius pirkinius, kiti ieškos būdų, kaip sumažinti kitas kasdienines išlaidas“, – prognozuoja ekspertė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?