2011 10 24

Lietuviai labiausiai Europoje nepasitiki maisto priedais

Europos Sąjungos valstybėse senbuvėse į maisto priedus skersuoja kas antras gyventojas, Lietuvoje – vos ne kiekvienas.
Vaikas valgo.
Vaikas valgo

Pernai pateikti „Eurobarometro“ apklausos duomenys rodo, kad lietuviams labiau nei kitiems europiečiams nerimą kelia juos supanti aplinka, pirmadienį rašo „Lietuvos rytas“.

Mes jautriau reaguojame į oro taršą. Labiau nei kiti europiečiai bijome susirgti sunkiomis ligomis. Būgštaujame dėl antibiotikų arba pesticidų likučių maisto produktuose. Ir labiausiai iš visų europiečių nepasitikime maisto priedais. Devyni iš dešimties žmonių mano, kad maisto priedai kelia pavojų sveikatai.

„Eurobarometro“ duomenis patvirtintų ir Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto atliktos vartotojų ir gamintojų apklausos. Instituto darbuotojai apklausė beveik 500 vartotojų poroje didžiųjų prekybos centrų ir internetu, taip pat apie 30 maisto produktų gamintojų.

Bemaž visi (91 proc.) apklausti vartotojai patvirtino manantys, kad kai kurie maisto priedai kenkia sveikatai.

57 proc. apklaustųjų tikino, kad produktus renkasi atsižvelgdami į tai, kiek juose yra maisto priedų, todėl visada skaito etiketes.

„Paaiškėjo ir tai, kad žmonės labiausiai vengia skonio stipriklio E621 ir konservantų. Tai medžiagos, apie kurias pastaruoju metu viešai buvo skleidžiama ypač daug bauginamos informacijos“, – sakė Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto direktoriaus pavaduotoja Snieguolė Ščeponavičienė.

Apklausos duomenimis, net 42 proc. gamintojų mano, kad kai kurie maisto priedai kenkia sveikatai. Ir net 95 proc. apklausoje dalyvavusių gamintojų atstovų patvirtino, kad parduotuvėse produktus renkasi pagal jų sudėtį – studijuodami etiketes.

Nuo gruodžio 1-osios išskirtiniais ženklais pažymėtų maisto produktų gamintojai privalės laboratoriniais tyrimais įrodyti ženklinimo pagrįstumą. Antraip tokio ženklinimo turės atsisakyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis