Pernai metų pabaigoje buvo priimtas Europos elektroninių ryšių kodeksas, kuriame nebelieka prievolės teikti telefono ryšio paslaugas taksofonais.
Naujosios direktyvos reikalavimus į Lietuvos teisinę sistemą privaloma perkelti iki 2020 metų gruodžio pabaigos – šiuo metu rengiami Elektroninių ryšių įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų pakeitimai.
„Be kita ko, šie pakeitimai atnaujins ir universaliųjų paslaugų sąrašą, kuriame įpareigojimo teikti paslaugas taksofonais planuojama nebenustatyti“, – BNS informavo Ryšių reguliavimo tarnybos komentare.
Taksofonų skaičius periodiškai peržiūrimas ir nuosekliai mažėja. Šiuo metu Lietuvoje veikia 392 taksofonai, prieš metus jų buvo daugiau nei pusė tūkstančio.
Ryšių reguliavimo tarnybos užsakymu 2019 metų pradžioje atlikta gyventojų apklausa parodė, kad taksofonais naudojasi mažiau nei 1 proc. respondentų.
Taksofonais Lietuvoje rūpinasi komunikacijų bendrovė „Telia“.
„Telia“ jau ne vienerius metus prašo Lietuvos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) leidimo atsisakyti šios nuostolingos paslaugos teikimo“, – BNS sakė įmonės atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis.
Pasak jo, kaip universalios paslaugos taksofonų yra atsisakiusios mažiausiai 12 ES šalių.
„Mūsų ilgametė statistika rodo, kad šeštadalis taksofonų yra visiškai nenaudojami, tai yra jais nebuvo atliktas nė vienas skambutis, išskyrus techninius skambučius, kuriais kontroliuojamas taksofono veikimas. Iš daugiau kaip 200 taksofonų pernai metais buvo atlikta nuo vieno iki dešimties skambučių“, – kalbėjo „Telia“ atstovas spaudai.
„Bendrai taksofonais atliktų skambučių vidutinė trukmė siekia vos 52 sekundes. Net jei kalbame apie pagalbos skambučius, Bendrasis pagalbos centras yra informavęs, kad pranešti būtiną informaciją reikalinga bent vienos minutės pokalbio trukmė“, – pridūrė jis.
Lietuvoje didžiausią populiarumą taksofonai buvo pasiekę prieš daugiau nei dešimtmetį. Tuo metu jų buvo daugiau nei 7,5 tūkstančio.