„Studentų registras į elektroninę erdvę padės perkelti daugelį operacijų, susijusių su socialinių stipendijų skyrimu, paskolų administravimu, studijų krepšelių „persinešimu“ į kitas programas. Studentams nereikės rinkti ir nešti įvairių pažymų – procesai bus daug greitesni, – sako švietimo ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė. – Studentų registras bus susietas su kitomis valstybės informacinėmis sistemomis, tad palengvės administracinė našta aukštosioms mokykloms, valstybės institucijoms“.
Iki šiol Lietuvoje nėra registro ar informacinės sistemos, kurioje būtų renkami duomenys apie visus Lietuvos aukštųjų mokyklų studentus. Tik atskiros mokymosi institucijos savo nuožiūra kaupė informaciją apie savo studentus. Pasak Švietimo informacinių technologijų centro Švietimo duomenų bazių skyriaus vedėjos pavaduotojos Lauros Vindbergaitės, tokia informacija nebuvo tiksli, jos nebuvo galima panaudoti švietimo ir mokslo valdymo tikslams. Tai apsunkino studentų krepšelio paskirstymą ir jo judėjimą tarp aukštųjų mokyklų.
Planuojama, jog studentų registras pradės veikti šių metų rugsėjį. Dar iki kitų metų rudens taip pat ketinama atnaujinti Švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS), papildant ją bendraisiais duomenimis apie aukštųjų mokyklų studentus.
ŠVIS bus kaupiama visa statistinė aukštųjų šalies mokyklų valdymui reikalinga informacija ir pateikiama nuasmeninta informacija apie studentus, kuria galės visos šalies švietimo sistemos institucijos.
Studentų registrui sukurti ir ŠVIS atnaujinti numatoma skirti 1,25 mln. Lt. Iš jų apie 1 mln. Lt – iš ES struktūrinių fondų.
Įgyvendinant šį projektą bus atlikti programavimo darbai bei išmokyti registro tvarkytojai. Planuojama suburti 20 ekspertų–tyrėjų grupę, kuri dirbs ir naudosis ŠVIS, rūpinsis informacinių sistemų priežiūra, prognozuos duomenų poreikius, kurs aukštojo mokslo politikos analizės modelius bei teiks vadybines ataskaitas.