„Kasdien priimame ekonominius sprendimus, o dabar daug kalbama apie tai, kad lietuviai šios srities neišmano. Šiuo egzaminu siekiame paskatinti domėtis ekonomikos principais, bet dar svarbiau – tai yra smagus būdas kiekvienam pasitikrinti, kiek ją suprantame. Pažadame, klausimai nėra ypač sunkūs, nereikės atsiminti apibrėžimų, vis dėlto tikrai reikės pasukti galvą – klausimai apima asmeninių finansų, bendrųjų ekonominių principų ir kitas sritis”, – kviečia Lietuvos laisvosios rinkos instituto švietimo centro vadovė Marija Vyšniauskaitė.
Egzaminą organizuoja Lietuvos laisvosios rinkos institutas. Klausimus rengė visų šalies aukštųjų mokyklų ekonomikos fakultetai, Lietuvos bankas, Finansų ministerija, Valstybinė mokesčių inspekcija, švietėjiškos organizacijos ir ekonomikos mokytojai. Projekto partneris – LRT, egzaminą globoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
„Šis egzaminas – puikus būdas dar garsiau kalbėti apie ekonomiką, jos išmanymo svarbą, suprasti, kaip ji veikia mūsų kasdienybę. Iš kitos pusės – smagus būdas pasitikrinti savo žinias“, – sako Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.
Kaip ir pernai, dalyviai varžosi trijose kategorijose: ekonomiškai raštingiausio moksleivio, studento ir piliečio. Kiekvienos kategorijos laimėtojai bus apdovanoti piniginiais prizais, vadovėlių komplektais ir kitomis dovanomis. Nors registruotis iš anksto nebūtina, tai padarė apie 6000 žmonių. Pernai egzaminą laikė 7000 lietuvių.
Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos tyrimai rodo, kad tiek Lietuvos penkiolikmečių, tiek suaugusiųjų ekonomikos žinios yra prastos. Penkiolikmečiai yra 11–12 vietoje tarp 15 tirtų šalių, o suaugusieji – 11-toje iš 30 valstybių. Lietuvos laisvosios rinkos instituto apklausa parodė, kad daugiau kaip du trečdaliai gyventojų asmeniškai jaučia ekonomikos žinių trūkumą. Daugiausia – žemesnes pajamas gaunantys, regionų gyventojai.