Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 05 26

Lietuvos aeroklubo prezidentas: An-2 nelaimės galėjo nebūti

Jei tinkamai būtų buvęs ištirtas lakūno Jurgio Kairio avarijos Viduržemio jūroje įvykis, nebūtų An-2 avarijos Baltijos jūroje, LRT Televizijos laidoje „Teisė žinoti“ tvirtina Lietuvos aeroklubo prezidentas Jonas Mažintas. Pašnekovo teigimu, aviacijos tyrimai Lietuvoje nuo kitų šalių atsilieka du su puse karto.
Baltijos jūroje nuskendęs An-2
Baltijos jūroje nuskendęs An-2 / Karinių jūrų pajėgų nuotrauka

„Pirmiausiai reikėtų baigti ieškoti kaltų, nes ieškodami kaltų mes paneigiame visą aviacijoje egzistuojančią tvarką. Tyrimai organizuojami ne todėl, kad būtų nubausti atitinkami dalyviai (tai – teisėsaugos reikalas), o todėl, kad būtų sužinotos aplinkybės, nustatytos priežastys ir įvykdyta prevencija.

Priminate Jurgio Kairio „lengvą išsimaudymą“ Viduržemio jūroje? Kur tos avarijos tyrimo rezultatai? Aš jų nežinau, o jau seniai turėjau žinoti. Mano, kaip tyrėjo, nuomone, jei būtų ištirtas J. Kairio įvykis, nebūtų buvę šio“, – kalba J. Mažintas.

Pasak, Lietuvos aeroklubo vadovo, aviacijos įvykių tyrimo ir prevencijos srityje nuo daugybės šalių atsiliekame du su puse karto, nuo kai kurių dar daugiau. Tai turėtų būti tuoj pat taisoma.

„Reikia visoms institucijoms, jų vadovams susikaupti, parinkti normalius aviacijos ekspertus, kurių yra ganėtinai daug. Tuomet dėti ant stalo visą turimą medžiagą ir aiškintis aplinkybes ir priežastis. Tai reikėjo padaryti jau pirmą dieną, tuomet ir komunikuoti būtų buvę lengviau. Tačiau klausimas, ar Lietuvoje yra struktūra, pajėgi laiku ištirti aviacijos įvykius“, – pabrėžia J. Mažintas.

Lakūnams trūko elementarių saugumo priemonių

J. Mažinto teigimu, lakūnai galėjo neskristi nevaldomoje erdvėje, tačiau šis sprendimas priklausė nuo meteorologinių sąlygų ir orlaivio kapitono sprendimo.

Pašnekovas kelia klausimą, ar lėktuve buvo saugumo priemonių, galėjusių padidinti lakūnų išgyvenimo galimybes.

„J.Kairys išsigelbėjo tik todėl, kad turėjo parašiutą. Kas trukdė apie tai pagalvoti ir užtikrinti tų lakūnų galimybę šokti parašiutu? Patikrinti, ar yra įranga, užtikrinanti jų galimybes išgyventi virš jūros.

Pasak J.Mažinto, šiandieną, kai Lietuvos aviacijoje tiek neigiamų įvykių, siekiant kuo geresnio jų tyrimo ir panašių nelaimių prevencijos, svarbu sukurti nacionalinę aviacijos tarybą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?