Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 05 08

„Lietuvos geležinkeliai“ imasi tvarkyti netinkamai saugotus pabėgius

„Lietuvos geležinkeliai“ patikrinimo metu nustatė keturis netinkamo pabėgių sandėliavimo atvejus, kuomet pabėgiai buvo užkasti žemėmis: trys atvejai nustatyti Panerių stotyje, vienas – Švenčionėlių. Bendrovės duomenimis, Vilniaus apskrityje po gruntu iš viso gali būti iki 5 tūkst. vienetų senų medinių pabėgių. Pirmadienį Panerių stotyje pradėti pabėgių atkasimo darbai.
Kauno traukinių stotyje
Kauno traukinių stotyje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Anot „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, patikrinimo metu nustatyta, kad seni pabėgiai šioje vietoje galimai liko dar nuo sovietmečio, kai geležinkelių infrastruktūrą Lietuvoje valdė Pabaltijo geležinkeliai. Kiek tokių vietų yra visoje šalyje, bendrovė dar aiškinasi.

Įtariame, kad tokių vietų, kuriose pabėgiai yra po žeme ir apie kuriuos mes nežinome, gali būti ir daugiau, todėl ir toliau tęsiame tyrimą įmonės viduje.

„Pirminiais duomenimis, minėti pabėgiai yra iš Pabaltijo geležinkelių perduotos mums administruoti infrastruktūros dalis – tai matyti iš turimų senų brėžinių. Kaip ir kodėl jie buvo užkasti, paaiškės tik juos atkasus ir atlikus išsamesnius tyrimus. Įtariame, kad tokių vietų, kuriose pabėgiai yra po žeme ir apie kuriuos mes nežinome, gali būti ir daugiau, todėl ir toliau tęsiame tyrimą įmonės viduje“, – išplatintame pranešime teigia M.Bartuška.

Pasak aplinkos ministro Kęstučio Navicko, ar atkasti pabėgiai buvo žalingi aplinkai, paaiškės po atliktų cheminių tyrimų. „Jeigu žiūrėtume į pabėgių tvarkymą, tai šios atliekos gali būti tvarkomos tiek kaip pavojingos, tiek kaip nepavojingos. Tvarkymo būdas priklauso nuo tyrimų, kurie parodo cheminių medžiagų koncentracijas šiose atliekose”, – teigia ministras.

Pabėgių atkasimo ir pašalinimo darbai pradėti Panerių stotyje, vėliau jie bus tęsiami ir kitose vietose. Iki 2006 m. pabėgiai nebuvo priskiriami pavojingų atliekų grupei, todėl buvo sandėliuojami kaip mediena, parduodami ar kartais netgi deginami. Nuo 2006 m., įsigaliojus Europos Sąjungos direktyvai, pabėgiai priskirti pavojingoms atliekoms, todėl turi būti utilizuojami laikantis griežtų reikalavimų.

„Lietuvos geležinkeliai“ kasmet atlikdami kelio remonto darbus, keičia defektinius medinius pabėgius naujais ar gelžbetoniniais – tai sudaro apie 2 tūkst. t. Beveik tiek bendrovė jų utilizuoja ar sandėliuoja pagal reikalavimus. Tačiau šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai” sandėliuoja apie 9 tūkst. t tolimesniam naudojimui netinkamų medinių pabėgių ir atliekų. Didelė dalis šių atliekų susikaupė dėlto, kad iki 2006 m. jos buvo laikytos paprastomis atliekomis ir jų utilizavimu nebuvo pasirūpinta.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Mantas Bartuška
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Mantas Bartuška

Šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ rengia priemonių planą utilizavimo paslaugoms pirkti supaprastinto atviro konkurso būdu.

„Iki dabar pabėgių utilizavimas yra vykdomas per vidaus sandorį su „Geležinkelių aplinkosaugos centru”, kuris pabėgius utilizuoja per vienintelę Lietuvoje tai galinčią daryti įmonę „Toksiką”. Šiuo metu skelbiame naują atvirą konkursą, į kurį, tikimės, įsitrauks ir Lenkijoje ar Latvijoje esančios įmonės, galėsiančios pasiūlyti geresnę kainą bei galimybę utilizuoti didesnį pabėgių kiekį“, – kokių veiksmų bus imtasi nurodo „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

M.Bartuškos teigimu, visų pabėgių, kuriuos šiuo metu turi „Lietuvos geležinkeliai”, utilizavimui reikia apie 1,8 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai