2010 01 05

Lietuvos gyventojai genetiškai modifikuotus produktus perka, nes jie – pigesni, rodo tyrimas

Maždaug pusė šalies gyventojų genetiškai modifikuotus (GM) organizmus vertina neigiamai, o juos perkantieji tvirtina tai darantys dėl kainos, rodo Aplinkos ministerijos (AM) užsakymu atliktas tyrimas.
Piketas prieš genetiškai modifikuotų organizmų naudojimą Lietuvoje
Piketas prieš genetiškai modifikuotų organizmų naudojimą Lietuvoje / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Tyrimo duomenimis, maždaug pusė šalies gyventojų GM organizmus vertina neigiamai. Šiek tiek daugiau nei pusė apklaustųjų nežinojo arba nebuvo tikri, ar perka ir vartoja GM produktus.

Beveik 40 proc. respondentų nurodė, kad genetiškai modifikuotus produktus perka todėl, kad jie – pigesni.

Šiuo metu Lietuvoje prekiaujama šešių rūšių GM maisto produktais. Tai – augaliniai aliejai, margarinai arba tepūs riebalų mišiniai, majonezas, skrudinta duona, saldumynai ir maisto papildai.

Atliekant tyrimą nustatyta, kad šalies prekybos tinkluose GM produktų kainos maždaug trečdaliu mažesnės nei tradicinių produktų. Pavyzdžiui, GM aliejus vidutiniškai pigesnis 37,7 proc., GM margarinas ir sviesto produktai – 30,8 proc.

Apklausoje dalyvavę gyventojai siūlė, kad parduotuvėse genetiškai modifikuoti produktai būtų sudėti į atskiras lentynas. Kiti pageidavo, kad etiketės ant šių produktų būtų ryškesnės, o informacija apie juos išspausdinta stambesniu šriftu.

Tačiau, kaip sakė Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos departamento direktorius Laimutis Budrys, Europos Komisija neigiamai atsakė į ministerijos paklausimą, ar galima GM produktus dėti į atskiras lentynas ir ženklinti didesniu šriftu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis