„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Likus dviem savaitėms iki prezidento rinkimų, kandidatų aktyvumas medijose išaugo

Likus mažiau nei dviem savaitėms iki prezidento rinkimų, didesnio aktyvumo viešojoje erdvėje kandidatai į prezidentus nedemonstruoja. Komunikacijos suaktyvėjimas pastebimas dėl į žiniasklaidos darbotvarkę įtrauktų laidų, skirtų rinkimams. Kovo mėnesį fiksuotas ženklus žiniasklaidos dėmesys Prezidentui Gitanui Nausėdai, kurį nulėmė Seimo komisijos vykdytas pranešėjo istorijos tyrimas, rašoma Vilniaus universiteto pranešime spaudai.
Prezidento rinkimai
Prezidento rinkimai / 15min montažas

Tokias išvadas, remiantis žiniasklaidos stebėsenos duomenimis, daro Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto Politikos komunikacijos tyrimo centro mokslininkai ir žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ analitikai.

Vertinant kandidatų į prezidentus komunikuojamą turinį, galima konstatuoti, kad jis nėra originalus. Didžiausią kandidatų matomumą žiniasklaidoje lėmė bendro pobūdžio rinkimų naujienos – diskutuota apie kandidatų turtą, priklausymo komunistų partijai deklaravimą. Žiniasklaidos turinio analizė rodo, kad kandidatų į prezidentus prisistatymas ir diskusijos matomos tik dėl Vyriausiosios rinkimų komisijos (toliau – VRK) finansuojamų ir reguliuojamų debatų bei pačių medijų inicijuojamų laidų.

Balandžio mėnesį, kai VRK patvirtino galutinį kandidatų sąrašą prezidento rinkimuose, rinkimų kampanijos dalyviai akivaizdžiai tapo aktyvesni. Vis dėlto žiniasklaidoje gausu ne tik kandidatų pranešimų, bet ir žinių apie kandidatus persekiojančias reputacines problemas.

Vienintelis kandidatas, kurio paminėjimų skaičius rinkimų kontekste balandžio mėnesį sumažėjo, yra G.Nausėda. Kovą Prezidento paminėjimų žiniasklaidoje skaičius buvo rekordinis per visą stebėtą laikotarpį – pastaruosius metus. Žymią šių paminėjimų dalį sudarė žiniasklaidos pranešimai apie Valstybės saugumo departamento pranešėjo istoriją tyrusios Seimo komisijos darbą. Kovą šia tema buvo publikuota beveik 800 žiniasklaidos pranešimų. Apie tai žiniasklaidoje buvo diskutuota ir balandžio mėnesį, tačiau mažesniu intensyvumu.

Remiantis ankstesnių rinkimų rezultatų analize, galima daryti prielaidą, kad potencialiai neigiamas kandidatų minėjimas žiniasklaidoje nedaro itin didelės įtakos kandidatų populiarumui, ypač tarp juos remti jau apsisprendusių rinkėjų. Labiau tikėtina, kad dėl kandidato apsisprendę rinkėjai savo favorito (-ės) neigiamą minėjimą žiniasklaidoje bus linkę priskirti konkurentų pastangoms sumenkinti kandidatą ir dėl to jų palaikymas tam kandidatui gali tik sustiprėti.

Taip pat galima manyti, kad didesnis matomumas žiniasklaidoje ir jau esamos sąsajos su pareigomis, į kurias kandidatuojama, Prezidentui G.Nausėdai, palyginti su kitais kandidatais, sudarys palankesnes sąlygas tarp sprendžiančių ir apsisprendžiančių paskutinę minutę rinkėjų.

Atnaujintą interaktyvų kandidatų į prezidentus komunikacijos grafiką su balandžio mėnesio rezultatais rasite čia.

Informaciją parengė: Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto Politikos komunikacijos tyrimų centras ir „Mediaskopas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs