Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2008 10 14

Limuzinai buksuoja tarp įstatymo spragų

Lietuvoje populiarūs prabangūs nuomojami limuzinai, importuoti iš JAV, negali gauti „techniškai tvarkingos“ transporto priemonės statuso. Jei Europos Komisija priims sprendimą tokių mašinų nuo kitų metų neregistruoti, limuzinų nuomos įmonių laukia sunkios dienos.
Dažnas vestuvėse ar net oficialioms šventėms nuomojamas limuzinas nėra praėjęs techninės apžiūros.
Dažnas vestuvėse ar net oficialioms šventėms nuomojamas limuzinas nėra praėjęs techninės apžiūros. / J.Kalinsko nuotr.
Temos: 1 Aurimas Jurčius

Iš Jungtinių Amerikos Valstijų importuotose daugelyje šių nuomojamų prabangių transporto priemonių keleivių sėdynės sustatytos šonu ir nėra įrengti saugos diržai. Europos standartų neatitinka ir raudoni posūkio žibintai. Dėl šių priežasčių tokios transporto priemonės negali praeiti techninės apžiūros ir būti įregistruotos Lietuvoje.

„Ilguose limuzinuose saugos diržai šonu sėdintiems keleiviams net ir nepadėtų. Taip pat jie yra per ilgi, kad juos būtų leidžiama registruoti“, – limuzinų trūkumus vardijo Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos prezidentas Aurimas Jurčius.

Į šiuos saugaus eismo neatitikimus tarp Europos ir Amerikos dėmesį jau atkreipė Europos Komisija, ketinanti priimti direktyvą, pagal kurią jokie amerikietiški automobiliai, neatitinkantys nustatytų Europos standartų, nebūtų registruojami. Priimtas sprendimas įsigaliotų nuo kitų metų sausio.

„Išsiuntėme užklausimą į Briuselį. Kad tokia direktyva bus priimta, kol kas yra 50 proc. tikimybė“, – sakė A.Jurčius.

Limuzinus nuomojantys verslininkai tikina, kad naujas įstatymas sukrėstų rinką ir iš jų pareikalautų didelių investicijų.

 Šioms šalyje neregistruojamoms, tačiau nuomojamoms transporto priemonėms uždedami įmonei išduodami numeriai.

„Su šiais numeriais galima važinėti metus, po to jų galiojimą reikia pratęsti“, – sakė vienos iš limuzinų nuomos verslu užsiimančių bendrovių, tačiau prisistatyti nenorėjęs atstovas Vaidas.

 „Limuzinams išduodami ir transporto priemonės draudimai, nors, jei nėra techninės apžiūros, jie negalioja“, – pasakojo Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos prezidentas A.Jurčius.

Jei amerikietiškus automobilius, priėmus naują EK direktyvą, taptų neįmanomu eksploatuoti, verslininkams tektų pirkti europietiškus jų modelius, o tai reikštų papildomas investicijas. Vienas limuzinas kainuoja apie 200 tūkst. Lt.

„Tokiu atveju ši rinka Europoje atsigautų, tačiau kai kurioms įmonėms tektų ir užsidaryti“, – prognozavo limuzinų nuomos įmonės atstovas.

Išradingi vairuotojai

Įregistruoti amerikietiškus automobilius leidžiama, jei šiems sumontuojami lęšiniai europietiški žibintai, mašinos gale įrengiamas rūko žibintas bei geltoni posūkių žibintai. Šiai procedūrai reikia gauti ir tinkamumo sertifikatą. Tačiau automobilių savininkai dažnai sukčiauja – išsinuomoja europietiškus žibintus, praeina techninę apžiūrą ir vėl susimontuoja amerikietiškus.

Limuzinams išduodami ir transporto priemonės draudimai, nors, jei nėra techninės apžiūros, jie negalioja. Bet yra ką parodyti policininkams, jei sustabdo. Sakė A.Jurčius.

„Sunkiau pasakyti, kaip pavyksta įregistruoti limuzinus, nes tai neįmanoma. Niekas negalėtų atmesti ir korupcijos atvejų“, – sakė Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko pavaduotojas Romanas Vilčinskas.

Specialistai aiškina, kad pareigūnams gali neužtekti kompetencijos nubausti tokius „netvarkingus“ vairuotojus, mat amerikietiškų mašinų registravimo tvarkoje netrūksta painiavos ir išimčių.

„Pareigūnai gali bet kada patikrinti automobilių techninę būklę, tačiau už raudonus žibintus vairuotojai nėra baudžiami“, – atskleidė Vilniaus Kelių policijos valdybos Patrulių rinktinės vadas Marius Putrimas.

„Jei keliuose būtų kontrolė, pasikeistų ir situacija“, – sakė bendrovės „Transporto studijos“ ekspertas Kastytis Petkevičius.

Kreipėsi paaiškinimo

Limuzinų savininkams ir transporto priemones registruojantiems specialistams kylančius klausimus bei įstatymo spragas turėtų ištaisyti nuo sausio įsigaliosianti EK direktyva, jei jai bus pritarta. Tuomet įsigaliotų tvarka, kuri buvo iki 2004-ųjų – visi automobiliai privalo turėti Europos Sąjungos standartus atitinkančius žibintus.

„Tokiu atveju bus daug automobilių, kurie europietiško atitikmens neturi ir daugiausia, aišku, bus limuzinai“, – sakė A.Jurčius.

Dėl šio sprendimo automobilių importuotojų asociacija kreipėsi į Briuselį, nes direktyvoje numatoma, kad šis įstatymas taikomas tik naujiems automobiliams.

„Jei bus taikoma tik naujiems automobiliams, bėdų nebus, tačiau mūsų valdžia nori taikyti įstatymą visiem amerikietiškiems automobiliams“, – sakė A.Jurčius.

Gali nutikti taip, kad nuo 2009-ųjų įregistruoti limuziną ar kitą amerikietišką automobilį taps teisiškai neįmanoma. J.Kalinsko nuotr.

Iki šiol diskutuojama

Specialsitai iki šiol ginčijasi, kiek išties pavojų keliuose sukelia raudoni posūkio žibintai amerikietiškuose automobiliuose. „Dėl to daug diskutuojama, nes Europoje vairuotojai yra pripratę prie geltonų posūkio signalų ir raudoną palaiko stabdymo ženklu“, – sakė bedrovės „Transporto studijos“ ekspertas Kastytis Petkevičius. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos