Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 03 29

Lygių galimybių kontrolierė įpareigojo nutraukti moteris žeminančią taksi reklamą

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė įpareigojo nutraukti taksi įmonės reklamą, ji pripažinta žeminančia moteris.
Agneta Skardžiuvienė
Agneta Skardžiuvienė / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Lygių galimybių kontrolierės tarnyba pranešė nustačiusi, kad taksi ir pavėžėjimo paslaugų tiekėją „Etransport“ valdanti įmonė „Dallis“,reklamuodama savo paslaugas, pažeidė Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą. Bendrovė įpareigota nutraukti moteris žeminančios reklamos sklaidą.

Tyrimą A.Skardžiuvienė pradėjo gavusi informacijos apie socialiniame tinkle „Facebook“ skelbiamą reklamą. Reklamos fone matomi skaičiai „69“ bei pavaizduota seksualizuota moteris provokuojančia poza su prierašu „Seksualiausias taksi numeris“.

A.Skardžiuvienė įsitikinusi, kad lyčių stereotipai reklamoje ir žiniasklaidoje „daro didelę įtaką visuomenės nuostatų formavimuisi, ypač jaunų žmonių pasaulio suvokimui“.

Pasak tarnybos, bendrovės „Dallis“ vadovas paaiškino, kad reklama yra susijusi ne su taksi iškvietimo telefono numeriu, o tik su bendrovės teikiama paslauga.

Tarnyba nurodė gavusi Lietuvos reklamos biuro išaiškinimą, kad ši reklama pažeidžia Reklamos etikos kodeksą, nes žemina moterų orumą.

„LRB Arbitražo komisijos narių nuomone, ji galėtų būti priskiriama erotinio pobūdžio informacijai, kadangi skatina orumą žeminantį elgesį ir moterį vaizduoja kaip objektą, tenkinantį seksualinius poreikius. Tokį įspūdį, pasak ekspertų, sustiprina ir dviprasmiška skaičių kombinacija bei kiti vizualiniai elementai“, – teigiama pranešime.

A.Skardžiuvienė įsitikinusi, kad lyčių stereotipai reklamoje ir žiniasklaidoje „daro didelę įtaką visuomenės nuostatų formavimuisi, ypač jaunų žmonių pasaulio suvokimui“.

„Šioje reklamoje moteris pateikiama kaip objektas – ji pateikiama kaip įrankis ar priemonė, skirta pritraukti vyrų dėmesiui bei sutapatinama su automobiliu, kurio pagrindinė funkcija – įtikti klientui. Tokia metafora ne tik žemina moterų orumą, bet ir stiprina jų – kaip puošmenų ar poreikių tenkintojų – įvaizdį “, – sako ji.

Pabrėžiama, jog Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas draudžia reklamuojant paslaugas formuoti visuomenes nuostatas, esą viena lytis pranašesnė už kitą, taip pat žeminti, paniekinti, apriboti teises arba teikti privilegijas dėl asmens lyties. Keisti visuomenės praktikas, pagrįstas vienos lyties nevisavertiškumo ar pranašumo idėja, įpareigoja ir Jungtinių Tautų konvencija dėl diskriminacijos panaikinimo prieš moteris.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento
Reklama
Kaip išvengti peršalimo komplikacijos – sinusito