„Mes galime srautą padidinti pakankamai greitai, deja, turiu pripažinti, tie pokalbiai nevyksta taip sklandžiai, kaip galėtų būti, nors vyksta visais lygmenimis“, – penktadienį žurnalistams Klaipėdoje sakė M.Skuodis.
„Mes esame pateikę labai konkrečius sprendimus ir jeigu mes norime padaryti, jeigu tai yra ne tik Lietuvos, Baltijos šalių ar Ukrainos klausimas, bet ir kitų institucijų sprendimai, juos tiesiog reikia įgyvendinti. Europos Komisijoje jie guli ant stalo, pas mūsų lenkų kolegas jie taip pat guli ant stalo“, – kalbėjo ministras.
Ano jo, greitinant ukrainietiškų grūdų pervežimą Lietuva siūlo muitinės ir sanitarinę krovinių patikrą iš Ukrainos–Lenkijos pasienio perkelti į Klaipėdos uostą, be to, siūlo, kaip sklandžiau sekti krovinius Lenkijos teritorijoje.
„Vienas paprastas būdas – perduoti muitinės visas, sanitarines procedūras į Klaipėdos uostą, ką mes galime padaryti, kad jos būtų vykdomos ne pasienyje. Antras dalykas, sekami kroviniai Lenkijoje, mes irgi siūlome tam tikrus sprendimus, kad procedūros taptų sklandesnės“, – sakė M.Skuodis.
Balandį ministras yra sakęs, kad ukrainietiškus grūdus geležinkeliu į Lietuvą per Lenkiją sklandžiai gabenti trukdo eilės Ukrainos–Lenkijos pasienyje, o situacija iki šiol nėra pasikeitusi: „Deja, esminių pasikeitimų aš nematau“.
Rusijai nutarus nuo šios savaitės trauktis iš susitarimo dėl ukrainietiškų grūdų eksporto per Juodąją jūrą, prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį Briuselyje sakė, kad grūdų išvežimui bus ieškoma alternatyvų Baltijos jūroje.
M.Skuodžio teigimu, dėl ukrainietiškų grūdų pervežimo spartinimo su Lenkija ir Europos Komisija kalbasi ne tik Lietuva, bet ir kitos Baltijos šalys.
„Dėl to visos Baltijos šalys kalbasi ir su kaimynais – Lenkija ir su Europos Komisija, ir su kitomis pusėmis siūlydami labai aiškius, konkrečius sprendimus, ką galėtume padaryti čia ir dabar, be didelių finansų, kad srautas galėtų būti didesnis“, – teigė M.Skuodis.
Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas šią savaitę sakė, kad per uostą būtų galima perkrauti papildomus 10–15 mln. tonų grūdų, tačiau tokio kiekio neįmanoma atvežti dėl logistikos problemų, kurias išsprendus dalį grūdų iš Ukrainos uostas tikrai galėtų priimti.