„Atsižvelgiant į šios dienos įvykius, Automobilių kelių direkcijai yra pavesta apvažiuoti visus objektus, papildomai įvertinti, ar tų apribojimų pakanka. O kai mes matome, kad Lietuvoje, deja, kelio ženklų vilkikų ir sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai nepaiso, dar yra pavesta direkcijai nustatyti tam tikrus apribojimus, kad vilkikas tiesiog fiziškai negalėtų pravažiuoti“, – antradienį LRT televizijos laidai „Dienos tema“ sakė M.Skuodis.
LAKD vadovas Remigijus Lipkevčius antradienį teigė, jog Lietuvoje yra 73 blogos arba labai blogos būklės tiltai, o į šį sąrašą buvo įtrauktas ir įgriuvęs tiltas Kėdainiuose.
Pasak M.Skuodžio, preliminariais duomenimis, tilto griūtis Kėdainiuose galėjo įvykti dėl juo važiavusio sunkiasvorio transporto – judėjimas tiltu buvo apribotas 20 tonų masę viršijusioms transporto priemonėms.
„Kadangi tiltas buvo blogos būklės, jam buvo numatyti Automobilių kelių direkcijos apribojimai, kokio svorio transporto priemonės gali juo judėti. Bent jau ką aš preliminariai galiu teigti iš tos informacijos, kurią aš turiu, ir savivaldybė ką sako, ir kamerų duomenys ką rodo, tikėtina, važiavo sunkiasvorės transporto priemonės ir pravažiavusios lėmė tai, ką mes turime“, – teigė M.Skuodis.
„Čia ne tik situacija Lietuvoje prasta, kad turime prastos būklės tiltus, kuriuos reikia tvarkyti ir kuriuos pagal galimybes tvarkome, bet dar turime ir vairuotojus, kurie nežiūri į eismo ženklus“, – piktinosi susisiekimo ministras.
M.Skuodis teigė, jog šios savaitės pabaigoje tikisi sulaukti atsakymų dėl tilto Kėdainiuose projektavimo terminų.
„Dėl šio tilto aš tikiuosi savaitės pabaigoje atsakymo per kiek laiko, kaip greitai projektuotojas gali suprojektuoti. Tie terminai, kurie yra sutartiniai, šiuo metu nei manęs, nei kitų tikrai netenkina. Situacija yra ekstremali, tai tikrai aš tikiuosi, kad mūsų institucijos parodys lankstumą, o ne laikysis biurokratinių procedūrų“, – teigė M. Skuodis.
„Jeigu yra pasirašoma sutartis, ji turi būti įgyvendinta. (...) Iš vienos pusės džiugu, kad (tilto – BNS) projektavimas prasidėjo, iš kitos pusės apgailėtina, kad projektavimas prasidėjo po metų nuo ministro apsilankymo (Kėdainiuose – BNS). Tai Automobilių kelių direkcija nejuda tais tempais, kokiais turėtų judėti“, – teigė ministras.
LAKD vadovas R.Lipkevičius antradienį teigė, jog įgriuvusį Kėdainių tiltą pagal finansavimo galimybes planuota rekonstruoti iki pernai metų pabaigos, tačiau pristigta lėšų. Anot jo, dėl šio tilto rekonstrukcijos pasirašyta sutartis su Kėdainių rajono savivaldybe, o šiuo metu vykdomi tilto projektavimo darbai. Iki šiol planuota, kad rekonstrukcija galėtų prasidėti šių metų pabaigoje.
Kėdainių rajono savivaldybė antradienį paskelbė, kad matant padidėjusį tiltų, o ypač įgriuvusiojo, apkrovimą, ji praėjusiais metais du kartus kreipėsi į LAKD, kad būtų įvertinta objekto būklė, tačiau išvadų teigė negavusi.
LAKD antradienį teigė, kad tilto Kėdainiuose sija galėjo būti pažeista dėl juo važiavusio sunkiasvorio transporto, viršijus leistiną masę. Pasak direkcijos, įgriuvusio tilto stebėseną jos specialistai vykdė nuolatos, pastarąjį kartą jis apžiūrėtas praėjusią savaitę.
Pasak policijos, apie įgriuvusį tiltą Kėdainiuose, Tilto gatvėje, pranešimas gautas 7.40 val., per incidentą žmonės, automobiliai ar kitas turtas nenukentėjo.