Tarptautinį tyrimą atliekantys ICAO FFIT tyrėjai lankosi su incidentu susijusiose šalyse ir renka informaciją, duomenis bei faktus, kurie padėtų sudėlioti visą šio aviacijos incidento seką. Lietuvoje tyrėjai turėjo keletą susitikimų su šalies institucijų atstovais, o vizito pabaigoje susitiko su susisiekimo ministru.
„Nepriklausomas Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos tyrimas turi atsakyti į klausimus, kas iš tikrųjų atsitiko, kai buvo priverstinai tupdomas iš Atėnų į Vilnių skridęs „Ryanair“ laineris. Vertiname šią atsakomybę, kurios ėmėsi organizacija, ir siūlome visapusišką bendradarbiavimą viso tyrimo metu“, – susitikime sakė susisiekimo ministras M.Skuodis.
Ministras pažymėjo, kad beprecedentis priverstinis orlaivio nutupdymas Baltarusijoje privalo būti ištirtas siekiant užkirsti kelią panašiems tarptautinių oro susisiekimo taisyklių pažeidimams ateityje. Jo teigimu, jei nebus imtasi ilgalaikių prevencinių veiksmų, tokie įvykiai gali kartotis ir padaryti dar daugiau žalos aviacijos sektoriaus saugumui ir reputacijai.
Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra yra pradėjusi ikiteisminį tyrimą dėl priverstinio dingimo ir orlaivio užgrobimo. Kadangi minėtas „Ryanair“ orlaivis buvo registruotas Lenkijoje, incidentą taip pat tiria šios šalies teisėsauga. ICAO FFIT tyrėjai praeitą savaitę jau susitiko su Lenkijos pareigūnais.
ICAO tyrimo dėl „Ryanair“ orlaivio priverstinio nutupdymo Minske terminas šiuo metu yra pratęstas iki rugsėjo, siekiant surinkti papildomos informacijos iš valstybių ir organizacijų, susijusių su įvykiu. Galutinės tyrimo ataskaitos tikimasi lapkritį.
Gegužės 24–25 d. priimtose Europos Vadovų Tarybos išvadose Europos Sąjungos (ES) valstybių ir vyriausybių vadovai griežtai pasmerkė neteisėtą priverstinį „Ryanair“ lėktuvo nutupdymą Minske dėl grėsmės aviacijos saugai. Netrukus po to ES uždraudė Baltarusijos vežėjams naudotis ES oro erdve ir patekti į ES šalių oro uostus.