„Visi klientai pagal paskelbtą informaciją, tiek Valstybinio turizmo departamento, tiek mūsų pačių, privalo nurodyta tvarka teikti informaciją apie savo užsakytas keliones, skrydžius ir kreiptis dėl kompensavimo. Šitas klausimas nebus išspręstas greitai, tai užima laiko ir tam yra ne viena priemonė“, – pirmadienį spaudos konferencijoje sakė M.Laivys.
Pasak įmonių vadovo, „Star1 Airlines“ yra pardavusi 15 924 bilietus į neįvykusius skrydžius. Tai sudaro apie 3,5 mln. Lt. „Pinigus atgaus visi keleiviai, kurie pirko aviabilietus su kreditinėmis kortelėmis, nes jos yra apdraustos“, – spaudos konferencijoje pirmadienį tikino M.Laivys. Pagal Europos Komisijos nurodymą, tokiu būdu įsigyti bilietai yra apdrausti ir pinigai turi būti grąžinti per 12 mėnesių nuo neįvykusio skrydžio. Preliminariai skaičiuojama, kad kreditinėmis kortelėmis aviabilietus pirko maždaug pusė savo skrydžio nesulaukusių „Star1 Airlines“ klientų.
„Kiti nukentėję keleiviai turėtų planuoti keliones taip, kaip gali, ir laukti kompensavimo iš įmonių“, – kalbėjo M.Laivys.
„Kiti nukentėję keleiviai turėtų planuoti keliones taip, kaip gali, ir laukti kompensavimo iš įmonių“, – kalbėjo M.Laivys.Dėl „Star Holidays“ kaltės į savo keliones neišvyko 1286 turistai. Šiems bendrovė už neįvykdytas paslaugas skolinga apie 1,7 mln. Lt. Tiesa, Valstybiniame turizmo departamente, M.Laivio teigimu, „Star Holidays“ turi galiojančią 0,736 mln. Lt finansinio nuostolio garantiją.
Paklaustas, kur dingo „Star Holidays“ pinigai, kad kelialapius Turkijoje nusipirkę žmonės buvo metami iš viešbučių, nes bendrovė nesumokėjo jiems pinigų, M. Laivys aiškino, kad šiais pinigais buvo dengiami ankstesni nuostoliai. Verslininkas patvirtino, kad atskirai veiklą pradėjusių bendrovių „Star1 Airlines“ ir „Star Holidays“ finansinė veikla buvo viena: „Ji neišvengiamai tapo viena po pirminių investicijų pasitraukimo, nes tai buvo vienintelė priemonė abiem įmonėms tęsti įsipareigojimus prieš klientus“.
Verslininko teigimu, įmonės veiklos nestabdė anksčiau, nes tuomet būtų nukentėję dar daugiau klientų. Esą jei bendrovės savo veiklą būtų nutraukusios ne rudenį, o birželį, būtų nukentėję trigubai daugiau turistų nei dabar. „Kaip matote iš pateiktų skaičių, dabar labiausiai nukentėjo tiekėjai“, – aiškino M.Laivys.
Be 5 mln. Lt „Star Holidays“ ir „Star1“ klientams, Dar apie 10 mln. Lt įmonės skolingos tiekėjams už suteiktas paslaugas: orlaivio aptarnavimą, kurą, oro navigacijos mokesčius ir t.t. Į šią sumą taip pat įskaičiuota ir 1,3 mln. Lt – tiek siekia darbuotojams neišmokėti atlyginimai. Praėjusį penktadienį UAB „Star Team Group“ paskelbė pradedanti UAB „Star1 Airlines“ ir UAB „Star Holidays“ bankroto procedūrą. Tačiau M.Laivys neatmeta galimybės, kad bendrovė su strateginio investuotojo pagalba ir tęs veiklą.