2017 06 04

Masiniuose renginiuose bus galima prekiauti silpnu midumi

Masiniuose renginiuose ir mugėse nuo 2018 metų, šalia sidro, alaus ar jo kokteilių, bus galima prekiauti natūralios fermentacijos silpnu, iki 7,5 laipsnių stiprumo midumi. Tai leis Seimo šią savaitę priimta Alkoholio kontrolė įstatymo pataisa. Dabar nėra numatyta galimybė tokiu alkoholiu prekiauti.
Alkoholis
Alkoholis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Kaip BNS sakė pataisos autorius socialdemokratas Andrius Palionis, iki šiol nebuvo poreikio įstatyme numatyti leidimą midumi prekiauti mugėse ir masiniuose renginiuose.

„Yra gamintojų, kurie tik prieš keletą metų pradėjo gaminti naujus produktus ir tas midus yra tik iki 6 laipsnių“, – BNS teigė A.Palionis.

Svarstydami pataisą parlamentarai į ilgas diskusijas nesileido.

Liberalas Eugenijus Gentvilas tvirtino, kad midus yra kultūringo bendravimo atributas, gastronominis kultūrinis paveldas, o, pasak Sveikatos reikalų komiteto pirmininkės Agnės Širinskienės, silpnas midus „turėtų būti nediskriminuojamas, nes jau leidžiame gerti ir alų, ir kitus gėrimus, įskaitant sidrą“.

A.Palionis sako žinantis, kad silpną midų gamina tik Stakliškių bendrovė „Lietuviškas midus“.

„Lietuviško midaus“ vadovas Egidijus Valiukevičius BNS teigė, kad silpnas midus nėra ir netaps konkurentu alui ar sidrui dėl didelės savikainos.

VIDEO: Įstatymas priimtas: kaip nuo šiol bus ribojamas alkoholis?

Įmonės vadovas prognozuoja, kad leidus šiuo produktu prekiauti masiniuose renginiuose, išaugs jo gamyba. Tačiau jis neatskleidė, kiek įmonė pagamina tokio gėrimo ir neprognozavo, kokios išaugusios gamybos tikisi.

„Kai mums neleido juo prekiauti, nelabai galėjome žinoti, kiek pagaminti, dabar pradėsime planuoti, nes parduosime daugiau, bet apie didelius pardavimus negalime kalbėti, nors mums tas leidimas labai reikšmingas“ – teigė įmonės vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis