2022 01 18

Prikėlė seną melagieną, kad „Facebook“ viešins informaciją apie vartotojus

Socialiniame tinkle „Facebook“ dalijamasi žinia, esą naujos „Meta“ (ankstesnis pavadinimas – „Facebook“) taisyklės suteiks neribotą prieigą prie vartotojų turinio, o visa kada nors skelbta informacija bus paviešinta. Panaši melagiena apie socialinį tinklą sklido ir prieš dvejus metus.
„Facebook“
„Facebook“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Rytoj įsigalios nauja „Facebook“/ „Meta“ taisyklė dėl kurios jie galės naudotis jūsų nuotraukomis. Tai gali būti panaudota ieškiniuose prieš jus. Nepamirškite, kad terminas šiandien!

Viskas, ką kada nors paskelbėte, yra paskelbta šiandien – net žinutės, kurios buvo ištrintos“, – toks įrašas pasirodė vienos socialinio tinklo „Facebook“ vartotojos paskyroje.

Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Įrašas apie tariamai pasikeitusias socialinio tinklo „Facebook“ taisykles
Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Įrašas apie tariamai pasikeitusias socialinio tinklo „Facebook“ taisykles

„Neleidžiu „Facebook“/„Meta“ ar bet kuriam kitam su „Facebook“/„Meta“ susijusiam asmeniui naudotis mano nuotraukomis, informacija, žinutėmis nei anksčiau, nei ateityje. (...) Visiškai nieko negalima naudoti bet kokia forma be mano raštiško sutikimo“, – pridėjo ji.

Tokį įrašą savo asmeniniame profilyje paskelbė daugiau nei 50 skirtingų socialinio tinklo vartotojų iš Lietuvos, tačiau tikėtina, kad pasidalijusių panašaus pobūdžio informacija yra kur kas daugiau.

Panašūs gandai socialiniame tinkle sklido JAV, Australijoje, Naujojoje Zelandijoje, Etiopijoje, Bangladeše, Singapūre, Indijoje ir Tailande.

Melaginga žinia dalintasi ir socialiniame tinkle „Twitter“.

Tačiau tai nėra tiesa.

„Galiu patvirtinti, kad minėta žinutė neatitinka tikrovės“, – naujienų agentūrai AFP sakė „Facebook“ komunikacijos vadovas Tailandui ir Loasui Manaschuenas Kovapiratas.

Taip pat skaitykite: „Facebook“ problemos įkvėpė fantazijoms: socialinį tinklą „nulaužė“ ne paauglys

„Žmonės bet kada gali peržiūrėti ir koreguoti savo privatumo nustatymus, taip pat naudotis privatumo patikros priemone, kad galėtų kontroliuoti, kas gali matyti tai, kuo jie dalijasi, kaip naudojama jų informacija ir kaip sustiprinti savo paskyros saugumą“, – pridėjo jis.

„Scanpix“/AP nuotr./Markas Zuckerbergas paskelbė, kaip bus pervadinta įmonė „Facebook“
„Scanpix“/AP nuotr./Markas Zuckerbergas paskelbė, kaip bus pervadinta įmonė „Facebook“

Remiantis „Facebook“ paslaugų teikimo sąlygomis, bendrovės pavadinimo pakeitimas neturi įtakos tam, kaip naudojami ir bendrinami duomenys.

„Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas apie bendrovės pavadinimo pakeitimą į „Meta“ paskelbė spalio 28-ąją.

Sklinda jau ne pirmąkart

Panaši melagiena apie tariamai naują socialinio tinklo politiką sklido prieš dvejus metus. 15min tada rašė, kad paskyrą susikuriantys feisbuko vartotojai, sutikdami su socialinio tinklo taisyklėmis ir reikalavimais, suteikia prieigą prie savo nuotraukų, įrašų ir kito jau įkelto turinio.

Feisbukas gali naudotis kone kiekvienu informacijos vienetu, kurį pateikia vartotojai. Renkama informacija neapsiriboja tik nuotraukomis – kaupiami duomenys apie tai, iš kokio įrenginio prisijungiama, duomenys apie buvimo vietą, susirašinėjimai su kitais socialinio tinklo vartotojais.

Panašią melagingą žinią apie tai prieš dvejus metus paneigė ir AFP.

Taip pat skaitykite: Įrašu feisbuke galima apsaugoti asmeninius duomenis? Deja

Nors socialiniam tinklui perduodamų duomenų kiekį galima sumažinti pakeičiant privatumo nustatymus, paskyros ištrynimas išlieka vieninteliu būdu, panaikinančiu visą įkeltą informaciją. Tiesa, visiškai iš feisbuko pradingti nepavyks – kai kuri informacija, pavyzdžiui, pranešimai, kuriuos siuntėte draugams, gali būti matoma.

Daugiau apie socialinio tinklo duomenų politiką galite skaityti čia

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis