Spalį laivą perėmę naujieji dalininkai Aidas Kaveckis ir Aloyzas Kuzmraskis prisipažino nemanę, kad „Meridianą“ laiko tik dažų sluoksnis. „Mediena jau buvo gerokai paveikta grybo. Išardžius lentas jas buvo galima suspausti“, – teigė A.Kuzmarskis. Laivas buvo apleistas – nei šildomas, nei vėdinamas. Vietoje balasto kažkas buvo pabėręs akmenų.
Sausį Klaipėdos laivų remonto įmonėje buvo numontuotas barkentinos „Meridianas“ antstatas. Tada paaiškėjo, kad situacija kur kas keblesnė, nei manyta. Nutarta suformuoti naują korpusą, pradėta ieškoti naujos medienos. Korpusas šį kartą konstruojamas iš metalo. Tikimasi, kad šitaip „Meridianas“ tarnaus ilgiau. „Paaiškėjo, kad tinkamą medieną ne taip paprasta rasti. Ieškojome pušies, kurioje nebūtų daug šakų. Klaipėdos regione tokios medienos neradome. Vežėmės iš pietinės šalies dalies“, – pasakojo A.Kuzmarskis.
„Dabar galime drąsiai sakyti, kad laivas buvo katastrofiškai apleistas. Vargu ar jis būtų šią žiemą ištvėręs. Papūtus stipresniam nei 25 m/s vėjui, burlaivis greičiausiai būtų neatlaikęs“, – aiškino naujasis „Meridiano“ dalininkas A.Kuzmarskis.
Anot jo, į laivo remontą jau investuota apie 1 mln. Lt Kuzmarskių ir Kaveckių asmeninių lėšų. Šiais metais laivo remontui dar bus skiriama apie 1,5 mln. Lt. Tikimasi, kad dalį finansavimo pavyks gauti iš Europos Sąjungos fondų.
A.Kuzmarskis ragina prie „Meridiano“ grąžinimo į senąją vietą prisidėti ir Klaipėdos miesto savivaldybę – sutvarkyti aikštelę, krantines.
Viliamasi, kad kitą vasarą „Meridianą“ jau galės lankyti žmonės: čia ketinama rengti šeimų šventes, vesti ekskursijas, paskaitas studentams, norima įkurti jūrinį restoraną.
„Džiaugiamės, kad sulaukiame pagalbos iš žmonių, kurie noriai dalinasi prisiminimais apie laivą, atributais“, – teigė pašnekovas.
„Meridianas“ buvo pastatytas 1948 m. Suomijoje, Turku laivų statykloje. Tai vienas iš 49 panašių laivų, kuriuos suomiai kaip kontribuciją po Antro pasaulinio karo pastatė Sovietų Sąjungai. Šiuo metu yra išlikę tik keli.