Bijo interesantų
Anot departamento darbuotojų, sekmadienį, kai jau buvo žinoma, kad Lietuva skelbia nuo pirmadienio karantiną, jie sulaukė direktorės Evelinos Gudzinskaitės laiško, kuriame teigiama, jog departamentas dirba įprasta tvarka, tik atkreipiamas dėmesys, jog reikia daugiau dėmesio skirti dezinfekcijai, komandiruotės stabdomos, o grįžę turėtų izoliuotis – dirbti nuotoliniu būdu, jei įmanoma, arba pasiimti nedarbingumą.
„Pastarosiomis dienomis visame pasaulyje fiksuojami susirgimai koronavirusu. Valstybės imasi griežtų, bet teisingų sprendimų pasekmėms mažinti, tačiau ryžtingų sprendimų Migracijos departamentas kol kas priimti nesiryžta.
Žiniasklaidoje pasirodė pranešimai, jog uždaromos valstybių sienos, ribojamas užsieniečių patekimas į Lietuvos Respubliką, tačiau šios valstybės įstaigos vadovų priimtos saugumo priemonės darbuotojų nedžiugina – sekmadienį darbuotojams buvo pranešta, jog pirmadienį dirbsime „įprastine tvarka“. Mūsų vertinimu, Migracijos departamente yra itin padidėjusi rizika užsikrėsti pasaulį sukausčiusiu koronavirusu, tačiau storomis sienomis apsidraudę vadovai grėsmės nemato“, – piktinosi į 15min kreipęsi darbuotojai.
Jų teigimu, negi darbuotojus dokumentų priėmimo kabinetuose gali apsaugoti prieš 3 metus nupirktas dezinfekcinis skystis ar rankenas entuziastingai dezinfekuojanti valytoja?
Trūksta tušinukų?
„Mes, Migracijos departamento darbuotojai, kurie dirbame klientų aptarnavimo kabinetuose, palaikome pastovų kontaktą su užsieniečiais. Turime dalintis ir liesti net tą patį tušinuką – kanceliarinių prekių iki šiol nebuvo išdalinta. Ką jau kalbėti apie jų turimus dokumentus, kuriuos mums reikia tikrinti, skenuoti, liesti rankomis. Klientų aptarnavimui yra skirtas kiek daugiau nei pusvalandis, todėl nėra galimybės net pravėdinti patalpų, priešingu atveju gali kilti sunkumų viską padaryti tinkamai ir laiku.
Turime dalintis ir liesti net tą patį tušinuką – kanceliarinių prekių iki šiol nebuvo išdalinta.
Atrodo, praeitų metų rudenį startavusi Lietuvos migracijos informacinė sistema turėjo palengvinti dokumentų priėmimą ir net pasitarnauti šiuo ypatingu laikotarpiu, tačiau jos teikiamomis galimybės nepasinaudojama. Migracijos departamento kompetentingų asmenų sprendimu prašymai dėl dokumentų gavimo galėtų būti priimami ir fiziškai neatvykstant užsieniečiui, t. y. užsieniečio prašymas galėtų būti priimtas ir sustabdytas iki atitinkamų procedūrų atlikimo, tačiau šie ar kiti scenarijai nėra svarstomi“, – piktinosi darbuotojai.
Dauguma kitų valstybinių institucijų, pasak Migracijos departamento darbuotojų, teikia paslaugas tik elektroninėmis ryšio priemonėmis, tokiu būdu saugodami savo darbuotojų ir interesantų sveikatą ir gyvybę, tačiau „Migracijos departamento darbuotojai verčiami būti valstybės herojais“.
„O svarbiausias direktorės patarimas – plaunant rankas nepamiršti nuvalyti ir riešų“, – ironizuoja žmonės.
Priima tik užsiregistravusius
Migracijos departamento interneto svetainėje nurodoma, kad kovo 16–30 d. laikinai keičiama Migracijos departamento klientų aptarnavimo tvarka, „atsižvelgdami į paskelbtą ekstremaliąją padėtį dėl koronaviruso (COVID-19) grėsmės ir siekdami apsaugoti klientus bei darbuotojus nuo galimų rizikų“.
„Klientams ir toliau bus teikiamos visos paslaugos (išskyrus prašymų Lietuvos Respublikos pilietybės klausimais priėmimą ir konsultacijas Migracijos departamento skyriuose), tačiau laikinai bus aptarnaujami tik iš anksto www.migracija.lt užsiregistravę klientai. Be išankstinės registracijos atvykę klientai nebus aptarnaujami.
Šiuo metu laikinai neteikiama ir mobili atvykimo į namus ar kitą vietą paslauga.
Jei tam tikrame migracijos padalinyje nėra galimybės vizitą rezervuoti iš anksto, klientai turėtų registruotis į kitą artimiausiai esantį migracijos padalinį. Atsiimti jau pagamintus dokumentus bus galima iš anksto rezervavus vizitą arba, jeigu vizito rezervacijos galimybės nėra – tik sulaukus Migracijos departamento atstovų skambučio ir suderinus dokumento atsiėmimo laiką.
Atkreipiame dėmesį, kad šiuo metu laikinai neteikiama ir mobili atvykimo į namus ar kitą vietą paslauga“, – rašoma puslapyje.
Taip pat prašoma, kad negaluojantys klientai nevyktų į skyrius, kadangi juos aptarnauti gali būti atsisakyta.
Nuotoliniu būdu ne viskas įmanoma
Migracijos departamento vyresnioji specialistė Loreta Tumalavičienė 15min teigė, kad Migracijos departamentas darbą skyriuose organizuoja taip, kad gyvu kontaktu būtų atliekamos tik būtiniausios funkcijos ir teikiamos tik būtiniausios paslaugos klientams.
„Darbas yra organizuojamas atsižvelgiant į Vyriausybės rekomendacijas dėl darbo karantino laikotarpiu. Migracijos departamentas stebi situaciją, rūpinasi darbuotojų saugumu ir stengiasi užtikrinti jų ir klientų saugų bendravimą.
Dėl Migracijos departamento darbo specifikos kai kurių klientų aptarnavimo funkcijų atlikti nuotoliniu būdu neįmanoma, asmeniui teikiant prašymą dokumentui įgyti, yra skenuojamas jo veido atvaizdas, fiksuojami pirštų atspaudai, parašas, asmuo turi atvykti atsiimti pagamintą dokumentą. Reaguojant į minėtas Vyriausybės rekomendacijas, siekiant saugesnės darbo aplinkos, aptarnaujami tik iš anksto vietą paslaugai rezervavę asmenys“, – teigiama L.Tumalavičienės komentare.
Gali dirbti iš namų, bet nedirbs
Panašių skundų turi ir Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) prie Žemės ūkio ministerijos darbuotojai. Jų teigimu, NMA direktorius Aleksandras Muzikevičius įpareigoja įstaigos darbuotojus pirmadienį (2020-03-16 d.) į darbovietę vykti kaip įprasta, o dėl karantino metu vyksiančio darbo organizavimo sprendimą priims taip pat tik pirmadienį.
„Nors Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas, kuriuo patvirtintas karantinas, yra privalomas visoms valstybės įstaigoms ir institucijoms. Iš direktoriaus laiško turinio matyti, jog galimybė dirbti nuotoliniu būdu įstaigoje egzistuoja – nurodoma, kad dirbti nuotoliniu būdu gali tie, kurie turi vaikų arba yra grįžę iš kelionių, taip pat pažymiu, jog pagal įprastą tvarką darbuotojai savo pasirinkimu turi teisę dirbti nuotoliniu būdu ne daugiau kaip 9 dienas per 2 mėnesius ir šia galimybe naudojasi – tiek specialistai, tiek vidutinio ir aukštesnio rango vadovai.
Tačiau šiuo atveju, vengiama skubiai priimti sprendimą, kuris leistų įstaigos darbuotojams jau nuo rytojaus pasinaudoti galimybe dirbti nuotoliniu būdu ir nepaisoma LRV nutarime išdėstytų nurodymų“, – piktinosi darbuotojai.
NMA: sąlygos sudarytos
NMA Komunikacijos skyriaus laikinoji vedėja Reda Kerdokienė 15min teigė, kad NMA nuotolinio darbo tvarka yra patvirtinta 2018 metais ir darbuotojai aktyviai ja naudojasi.
„Taigi, šį pirmadienį visi darbuotojai turėjo galimybę dirbti nuotoliniu būdu. Paskelbus ekstremalią situaciją Lietuvoje nuo 2019 m. kovo 13 dienos NMA darbuotojams, auginantiems ikimokyklinio amžiaus vaikus, vaikus iki 14 metų arba neįgalius vaikus iki 18 metų, kol ugdymo įstaigų veikla bus sustabdyta yra leidžiama dirbti nuotoliniu būdu.
Nuo kovo 16 d. NMA darbas karantino metu organizuojamas darbuotojams dirbant nuotoliniu būdu, išskyrus atvejus, kai būtina būti darbo vietoje ar privaloma užtikrinti būtinųjų neatidėliotinų funkcijų atlikimą. NMA darbuotojų tiesioginiai vadovai užtikrina nenutrūkstamą darbo organizavimą ir būtinųjų neatidėliotinų funkcijų atlikimą, priima sprendimus dėl konkrečių darbuotojų fizinio buvimo darbo vietoje būtinybės ir šių darbuotojų rotacijos“, – teigė R.Kerdokienė.
Anot vedėjos, paramos administravimo veiklos nėra stabdomos, organizuojamos taip, kad nebūtų tiesioginio kontakto su gyventojais. Šiuo metu didesnioji dalis NMA darbuotojų dirba nuotoliniu būdu.