Daugiau kaip 929 tūkst. eurų vertės sutartį su viešąjį pirkimą laimėjusia įmone „Šilumos pulsas“ VMU pasirašė praėjusiųjų metų gegužę.
Pagal ją šių metų pavasarį buvo įsigyti 7 miško gaisrų gesinimui skirti padidinto pravažumo krovininiai automobiliai „Iveco Eurocargo 150EW“, sukomplektuoti specialia įranga bei dviejų metų garantinis aptarnavimas.
O jo prireikė vos urėdijos regioninius padalinius Lietuvoje pasiekė šie pirkiniai.
15min žiniomis, netrukus po to, kai automobiliai įriedėjo į urėdijas, kilo abejonių dėl jų kokybės.
Po bandymų teko taisyti
Pavyzdžiui, Kretingos regioninis padalinys gavo automobilį su kiaura vandens talpa.
To atsakyme 15min nepaneigė VMU Miško apsaugos skyriaus vadovas Marius Ivanauskas.
Anot jo, priešgaisriniai automobiliai buvo išbandyti lauko ir bekelės sąlygomis bei pradėti eksploatuoti.
„Abejonių dėl šių automobilių važiuoklių kokybės nekilo, tačiau bandymų metu nustatėme kelis priešgaisrinių antstatų gedimus, tame tarpe ir atsiradusį jūsų minimo Kretingos regioninio padalinio automobilio pagrindinės vandens talpos nesandarumą, taip pat vandens įsiurbimo žarnų sujungimų nesandarumą, atsilupusį silikoninį virinimo siūlės padengimą“, – vardijo M.Ivanauskas.
Anot jo, dėl šių gedimų pašalinimo buvo nedelsiant kreiptasi į mašinas pardavusią įmonę „Šilumos pulsas“, kuri darbus atliko savo sąskaita, nes taip buvo įsipareigojusi sutartyje.
Paprašė priešgaisrinės apsaugos specialistų vertinimo
Anot VMU atstovo, papildomai buvo kreiptasi į PAGD ir paprašyta suteikti tarnybinę pagalbą – skirti kompetentingus ekspertus, kurie padėtų įvertinti garantinio remonto, konstrukcijos ir pagaminimo darbų kokybę.
PAGD Komunikacijos skyriaus vedėja Vida Šmigelskienė 15min patvirtino, kad toks prašymas buvo gautas ir nuspręsta padėti urėdijai, tačiau patikino, jog išvadų dėl automobilių kokybės dar nėra.
Rūdys ir netvarkingos siūlės
15min turimose vieno iš įsigytų automobilių nuotraukose matyti parūdijimai, netvarkingos užvirinimo siūlės.
Atsakyme 15min urėdija apie tai nepasisakė.
VMU atstovas M.Ivanauskas pabrėžė, kad kadangi gaisrų gesinimui skirti automobiliai eksploatuojami itin ekstremaliomis sąlygomis, sutartyje su „Šilumos pulsu“ buvo nustatytos griežtos sąlygos dėl garantinio automobilių ir visos komplektuojamos įrangos remonto ir priežiūros dviejų metų laikotarpiui.
Jis pabrėžė, kad automobiliai atitinka visus techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus, o pardavėjas pateikė visus reikalautus sertifikatus.
Įmonės atstovas: nesklandumai – dėl pandemijos
Tai, kad automobiliai atitiko visus techninėje specifikacijoje numatytus reikalavimus, patikino ir vienintelis „Šilumos pulso“ akcininkas Vytautas Šapalas.
Jis pridūrė, kad priduodant automobilius papunkčiui vertinama, kiek jie atitinka iškeltus reikalavimus.
„Pridavimo metu priėmimo komisija žiūri kiekvieną punktą, analizuoja – išpildytas ar neišpildytas. Jei neišpildytas, viskas, mašina neatitinka ir tu jos nepriduosi“, – kalbėjo jis, pabrėžęs, kad įmonė automobilius pridavė.
Vėliau, anot jo, paaiškėjo nedideli trūkumai, kurie nėra esminiai.
Mes juos sutvarkėme ir, prašom, jūs važinėkite tais automobiliais.
„Tai paprasčiausiai buvo kelių sujungimų nesandarumas. Mes juos sutvarkėme ir, prašom, jūs važinėkite tais automobiliais“, – teigė V.Šapalas.
Anot įmonės akcininko, nesklandumų atsirado dėl pandemijos – pagrindiniai partneriai vėlavo pristatyti tam tikras žaliavas.
Tuo metu, anot jo, sutartyje už vėlavimus buvo numatytos didelės baudos, todėl per skubėjimą neišvengta nesklandumų.
„Visi testai, kad mašinas būtų galima eksploatuoti, buvo atlikti, bet neatlikome papildomų kelių testų su pačiu vandeniu. Ir užsipylus vandenį buvo tam tikri pratekėjimai, bet jie visiškai nesudaro jokios esmės nei eksploatacijai, nei kažkam tai, – teigė pašnekovas. – Gavome raštą iš miškų, kad prašome sutvarkyti, reagavome: pusantros savaitės ir viską sutvarkėme“.
„Šilumos pulso“ atstovas teigė, kad ta pati sisteminė klaida vienuose automobiliuose buvo didesnė, kituose – mažesnė, tačiau dabar yra sutvarkytos visos mašinos.
Paklaustas apie parūdijimus, jų nuotrauką pamatęs įmonės akcininkas pabrėžė, kad parūdijimas yra ant rato, ne ant antstato.
Nuotrauką jis žadėjo persiųsti automobilio gamintojui.