Ketinimą dalyvauti programoje išreiškė 56 savivaldybės, dėl šios priežasties nutarta kvietimo datą į antrą srautą perkelti iš 2023 metų sausio mėnesio į 2022 metų spalį.
23 savivaldybės yra pasiruošusios pabaigti savo pateiktus pažangos planų projektus, likusios kviečiamos projektų rengimą tęsti spalį, teigiama pranešime.
„Džiugu, kad švietimo pažangos planų rengėjai nusprendė išnaudoti programos teikiamas galimybes ir ketina išbandyti naujus ir kartais kiek netikėtus sprendinius, kurių iki tol atsisakydavo dėl ribotų išteklių“, – pranešime teigė Programos stebėsenos komiteto pirmininkė, ministrės patarėja Agnė Andriuškevičienė.
Ligšioliniame programos etape buvo analizuojami savivaldybių pateikti švietimo pažangos planų projektai. Taip pat vertintos mokyklų tobulinimo idėjos, jų įgyvendinimo galimybės, savivaldybių įsitraukimas.
„Tikiuosi, kad kiekviename švietimo pažangos plane galiausiai nuguls idėjos, lengvinančios kasdienį mokytojų darbą, išplečiančios galimybes pamokose taikyti įvairesnes ugdymo metodikas ir priemones, sustiprinančios asmenines savybes. Tai padės daryti teigiamą įtaką visai mokyklos bendruomenei, mokiniams, tėvams, kolegoms“, – pranešime cituojama švietimo ministrė Jurgita Šiugždinienė
Programos priežiūros komitetą sudaro Švietimo, mokslo ir sporto, Kultūros ministerijų, Europos socialinio fondo, Nacionalinės švietimo, Centrinės projektų valdymo agentūros, Lietuvos mokyklų vadovų ir Lietuvos savivaldybių asociacijų atstovai.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programai įgyvendinti planuojama skirti 210 mln. eurų.
Suderinus planus, už šiuos pinigus bus galima gerinti mokymo aplinką, pikti įrangą, priemones, sukurti naują ar atnaujinti infrastruktūrą, ugdyti mokyklų vadovų, pedagogų kompetencijas.
Pagrindiniai kriterijai „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje norinčioms dalyvauti mokykloms – savivaldybėje turi būti bent trys įstaigos, kuriose mokosi daugiau nei 200 vaikų, o iš viso moksleivių skaičius turi siekti bent tūkstantį.
Programoje dalyvaujančios savivaldybės taip pat įsipareigos mažinti jungtinių klasių ir apskritai didinti moksleivių klasėse skaičių, gerinti moksleivių pagrindinio ugdymo pasiekimus, turės daugėti švietimo pagalbą gaunančių ar būreliuose dalyvaujančių moksleivių.
Tai, kartu su numatoma bendra mokyklų tinklo pertvarka, skatins savivaldybes jungti ar netgi uždaryti kai kurias mokyklas, kuriose vaikų nepakanka.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos inicijuota „Tūkstantmečio mokyklų“ programa numato iki 2026-ųjų vidurio skirti paramą 150-čiai savivaldybių pasirinktų ir nustatytus kriterijus atitinkančių mokyklų, kuria būtų siekiama gerinti mokymo aplinką, pikti įrangą, priemones, sukurti naują ar atnaujinti infrastruktūrą, ugdyti mokyklų vadovų, pedagogų kompetencijas.