2015 10 28

Ministras: pagal išlaidas gynybai Lietuva turėtų pakilti į devintą poziciją tarp NATO valstybių

Krašto gynybai siūlomas biudžetas koreguojamas nebus, o pagal išlaidas gynybai Lietuva kitąmet turėtų pakilti į devintą poziciją NATO, sako krašto apsaugos ministras Juozas Olekas.
NATO vėliava
NATO vėliava / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Biudžetas bus toks, koks sutarta, augimas – 149 mln., pasieksime beveik 1,5 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP), ir tas augimas mus NATO bendruomenėje pastatys maždaug į 9 poziciją, mes žengsime gerą žingsnį į priekį“, – žurnalistams Sėime sakė J.Olekas. Pasak J.Oleko, šiuo metu Lietuva pagal gynybai skiriamą BVP dalį yra septyniolikta tarp Aljanso šalių.

Trečiadienį 2016 metams numatyti asignavimai gynybai aptarti Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitete. Šio komiteto pirmininkas Artūras Paulauskas irgi tikino, jog biudžeto projektui pritarta be ginčų ir parlamente jis turėtų būti patvirtintas nekoreguojant.

„Iš tikrųjų tai yra didelis šuolis, nuo 2013 metų (gynybai skiriamos BVP dalies) kreivė kyla į viršų labai stipriai ir ta duobė, kuri buvo, (nyksta). Partijų susitarimas vykdomas, bet norime, jei galimybės leis, augimą paspartinti“, – sakė A.Paulauskas. Pasak NSGK vadovo, jei leis ekonominė situacija, yra galimybė 2 proc. BVP siekį užsitikrinti jau 2018 metais.

2016 metų biudžeto projekte Lietuvos gynybos asignavimai turėtų augti daugiau nei trečdaliu. Krašto apsaugos ministerijai 2016 metais numatoma skirti 574 mln. eurų, tai sudarys 1,48 proc. bendrojo vidaus produkto. Šiemet asignavimai siekia 425 mln. eurų, arba 1,15 proc. BVP.

2014 metais gynybos biudžetas buvo 322 mln. eurų, tai sudarė 0,89 proc. BVP. 2013 metais asignavimai siekė 267 mln. eurų, arba 0,77 proc. BVP.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis