Pats sprendė užduotis, kilo daug klausimų
Matematiko išsilavinimą turintis ministras trečiadienį feisbuke paskelbė pats sprendęs tarpinio patikrinimo uždavinius ir nurodė, kad jo lūkestis šio tarpinio patikrinimo užduočiai „buvo kitoks“.
„Jei fizikos užduotis atliepė šiuos tikslus nors ir su tam tikrais niuansais, kurie bus ištaisyti, tai matematikos B lygio tarpiniai patikrinimai kelia gerokai daugiau klausimų. Klausimai kyla ne tik dėl užduoties atitikimo programai, bet ir dėl uždavinių sudėtingumo lygio ir apskritai jų tikslingumo praktiniame gyvenime, ko ir reikia B lygį pasirinkusiems mokiniams“, – teigė G.Jakštas.
Š.Vaitkus: ar tikrai verta mokytis B lygiu
Vilniaus Jėzuitų gimnazijos matematikos mokytojas Šarūnas Vaitkus klausė, ar tikrai verta mokytis B lygiu, jeigu 7-8 taškus reikia išsikovoti nagais ir dantimis?
Užduotį kūrė turbūt niekada su B lygiu besimokančiais mokiniais nedirbęs autorius, nesiorientuojantis, kokio lygio uždaviniai gali ir yra tose pamokose sprendžiami.
„Būtent tokį taškų skaičių girdėjau šiandien daugiausiai kartų, kalbant apie pirmojo matematikos tarpinio patikrinimo rezultatus. Kadangi jau buvo paskelbta jo užduotis, pasidalinsius trumpais įspūdžiais.
Užduotį kūrė turbūt niekada su B lygiu besimokančiais mokiniais nedirbęs autorius, nesiorientuojantis, kokio lygio uždaviniai gali ir yra tose pamokose sprendžiami. Kai kurie mokytojai ir mokiniai svarstė galbūt apskritai buvo sumaišyti A ir B lygių patikrinimai. Uždaviniai per sudėtingi net, jeigu 45 min. apribojimo apskritai nebūtų arba jeigu būtų galima patikrinimo metu naudotis bet kokiomis priemonėmis. Radau ir nekorektiškų uždavinių, o dėl to, ar apskritai visi uždaviniai buvo programiniai galima diskutuoti (įvertinti sunku dėl programos abstraktumo, tad jau nutuokiu, kokios pozicijos bus laikomasi)“, – savo paskyroje „Facebook“ rašo Š.Vaitkus.
Jo teigimu, uždavinių sąlygos sudarytos taip, kad kuo labiau paslėptų patikrinimo trūkumus.
„Nuogąstavau, kad gali būti nemažai klausimų, į kuriuos atsakyti visai nebūtinos matematikos žinios, t.y. pakaks pasinaudoti skaičiuotuvu, pateikiamais grafikas ir pan. Įvyko visiškai priešingai – tokių uždavinių lyginant su pavyzdine užduotimi buvo nedaug. Dėl to nukentėjo mokiniai, turėję nagrinėti jiems neįprastas formuluotes ir uždavinius.
Klausimai: kodėl neatsivertus vieno iš senų vadovėlių (iš kurių vis dar mokosi mokiniai) ir iš ten nenurašius 15 uždavinių sąlygų, jeigu buvo skelbiama, kad iki šiol mokykloje nedėstytų programos punktų pirmajame patikrinime bus apskritai vengiama, o naujų vadovėlių neturime? Ar tikrai patikrinimas yra vieta demonstruoti uždavinių originalumą? Ar tikrai verta mokytis B lygiu, jeigu 7-8 taškus reikia išsikovoti nagais ir dantimis?“, – žeria kritiką mokytojas.
D.Dzindzalieta: kai kurių užduočių neįveiktų ir A lygio mokiniai
Matematikas, Vilniaus universiteto docentas Dainius Dzindzalieta taip pat negaili pastabų.
„Susipažinkite. Tai 11 klasės B lygio užduotys.
Užduotys vaikams, kurie net nesvajoja studijuoti tiksliuosius mokslus. Užduotys, kurių neįveiktų daug A lygiu besimokančių mokinių...
Keli pastebėjimai:
1. Autoriai nesilaikė programos. Lygtys, nelygybės neturėjo būti šiame TP.
2. Kai kurios užduotys yra sunkesnės, nei praėjusių kelių metų VBE užduotys skirtos A lygiu besimokiusiems mokiniams.
3. Pagal programą, mokiniai turėjo tik susipažinti su grafikų transformacijomis, kai jas atlieka mokytojas kompiuteriu. TP užduotyse mokiniai turėjo taikyti visas minėtas funkcijų grafikų transformacijas.
Užduotys vaikams, kurie net nesvajoja studijuoti tiksliuosius mokslus. Užduotys, kurių neįveiktų daug A lygiu besimokančių mokinių.
4. 2020 metais 22 VBE užduotis buvo labai panašaus lygio, kaip 13 užduotis šiame TP. 2020 metais ši užduotis buvo skirta A lygio mokiniams ir ją įvertino 3 taškais, o dabar skiriami tik 2 taškai B lygio patikrinime.
5. Šią užduotį galima duoti A lygio mokiniams ir rezultatai nebūtų stebuklingi, maksimumų nebūtų daug.
Rytoj laukia A lygio tarpinis patikrinimas. Jei dar vaikai nesijaudino, tai po tokio B lygio tarpinio patikrinimo, aš pradėčiau ir pats jaudintis...“, – savo savo paskyroje „Facebook“ jis.
Bus dar viena komisija
G.Jakštas taip pat patvirtino trečiadienį įpareigojęs sukviesti komisiją užduotims įvertinti ir taip užtikrinti maksimalų vertinimo objektyvumą, nes „mums visiems svarbi mokinių ateitis“, bet kartu sakė, kad tai esanti normali praktika.
Komisijos terminą šių tarpinių patikrinimų metu girdėsite ne kartą. Manau, tai yra normalu, suprantant, kad sistema diegiama pirmą kartą.
„Komisijos terminą šių tarpinių patikrinimų metu girdėsite ne kartą. Manau, tai yra normalu, suprantant, kad sistema diegiama pirmą kartą, tad aiškėjant naujoms aplinkybėms reikia pasitelkti papildomus ekspertinius resursus objektyvumui užtikrinti. Jei reikės, komisijas kviesime ir matematikos A lygio bei kitų mokomųjų dalykų tarpiniams patikrinimams vertinti bei pasiūlymams teikti“, – pažymėjo ministras.
Viešumoje kilus pasipiktinimui dėl fizikos tarpinio atsiskaitymo, švietimo, mokslo ir sporto ministras antradienį jau sudarė komisiją, kuri įvertins užduotis ir pateiks siūlymus dėl jų vertinimo.
Vienuoliktokai nuo šių metų laiko tarpinius patikrinimus, kurie sudarys dalį brandos egzamino įvertinimo.
Tarpinio patikrinimo metu galima gauti 40 proc. galutinio egzamino vertinimo – to užtenka, kad egzaminas būtų išlaikytas. Mokinys, surinkęs ne mažiau kaip 35 taškus, ateis į valstybinį egzaminą žinodamas, kad egzaminas jau išlaikytas, kad ir kiek taškų per jį gaus.
Šių metų III klasės gimnazistams tarpinius patikrinimus, išskyrus lietuvių kalbos ir literatūros kalbėjimo dalį, bus galima perlaikyti ir pasirinkti geresnį vertinimą.