„Atspindėdamas didžiulius komunikacijos technologijų pokyčius, šis tyrimas leidžia kur kas tiksliau suvokti socialinės žiniasklaidos reikšmę rinkai ir efektyviau planuoti komunikacijos strategiją. Virtualios bendruomenės augimas pastaraisiais metais – fenomenalus ir prekių ženklai nebeturi kitos išeities, kaip tik būti socializuoti“, – sakė „Inspired UM“ direktorius Vasaris Oržekauskas.
Lietuvos gyventojai socialinėje žiniasklaidoje palaiko nuolatinį kontaktą su vidutiniškai 42 asmenimis ir šiek tiek atsilieka nuo pasaulio vidurkio – 52 kontaktų. Ūpas socialinėje žiniasklaidoje užmegzti pažintis pastaraisiais metais Lietuvoje sumenko, bet vis daugiau tyrimo dalyvių čia ieško senų draugų (per 70 proc.).
Pastaraisiais metais pastebimas ir interneto vartojimo būdo pokytis: padvigubėjo besinaudojančių internetu per mobilųjį telefoną (9,6 proc. 2009 m. iki 18,8 proc. proc. 2010 m.). Beveik 40 proc. šių vartotojų sudaro išmaniųjų telefonų savininkai.
Per dvejus metus nepaprastai išaugo susidomėjimas kolektyviniais internetiniais žaidimas – nuo 17 iki 55 proc. Beveik pusė žaidėjų yra moksleiviai ar studentai (16–24 m.), tačiau žaidimų nevengia ir vyresnė publika – per 30 proc. žaidėjų amžius siekia 25–34 m., o 10 proc. – 34–44 m.
Aktyvių asmeninių tinklaraščių (vadinamųjų blogų) skaitymas Lietuvoje nuo 2009 m. smuktelėjo nuo 46 iki 19 proc., tačiau susidomėjimas draugų rašomais internetiniais dienoraščiais socialiniuose tinkluose išaugo. Smuktelėjo ne tik tinklaraščių skaitymas, bet ir rašymas: nuo 19 proc. iki 7 proc. Lietuviai labiausiai domisi specializuotais mokslo tinklaraščiais, vaizdo medžiaga ir įžymybių gyvenimu.
Naujausiais duomenis, prie prekių ženklų grupių socialinėje žiniasklaidoje, bloguose ar gerbėjų puslapiuose prisijungė beveik 44 proc. interneto vartotojų, tuo tarpu vidurkis pasaulyje yra 47 procentai. Palyginti su kitomis šalimis, Lietuvos gyventojams svarbiausia gauti išsamesnės informacijos apie produktus (apie 90 proc.). Šiomis žiniomis jie mielai dalijasi su kitais vartotojais (68 proc. rekomenduoja kitiems), yra labiau linkę pirkti (68 proc.) ir lojalesni prekių ženklui (63 proc.).