2009 09 23

Naikins Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos skyrius apskrityse ir stiprins vartotojų teisių apsaugą

Optimizuojant Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos veiklą, nuo spalio mėnesio naikinami šios institucijos skyriai apskrityse. Tai leis užtikrinti aiškesnę vartotojų teises ginančių institucijų struktūrą, efektyviau vykdyti vartotojų teisių apsaugą bei racionaliau naudoti mokesčių mokėtojų lėšas.
R.Šimašius
R.Šimašius / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Teisingumo ministro Remigijaus Šimašiaus teigimu, toks sprendimas priimtas įvertinus šių skyrių veiklos efektyvumą ir tikslingumą. Šiuo metu 10 tarnybos skyrių apskrityse patys iš esmės nenagrinėja vartotojų skundų, o tik perduoda juos kitoms vartotojų teises ginančioms institucijoms. Per šiuos skyrius pateikto skundo nagrinėjimas užtrunka iki trijų kartų ilgiau, nei kreipiantis tiesiogiai į konkrečias institucijas, be to, papildomai kainuoja korespondencijos siuntimas bei kelionės. Tokia veikla neefektyvi ir neekonomiška.

„Panaikinus šiuos skyrius, regionuose vartotojai galės tiesiogiai kreiptis į konkrečius vartotojų skundus nagrinėjančių institucijų padalinius, pvz., Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos, Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos, Ryšių reguliavimo tarnybos ir kitus. Nežinantieji, kur konkrečiai pateikti skundą, gali kreiptis į kiekvienoje savivaldybėje pirminę teisinę pagalbą teikiančius specialistus. Klausimus, kurie nepateks į šių institucijų kompetenciją, nagrinės Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Taip išvengsime funkcijų dubliavimo, paspartinsime skundų nagrinėjimą bei sutaupysime biudžeto lėšų“, – sako R.Šimašius. Naikinti šios institucijos skyrius apskrityse rekomenduojama ir Valstybės kontrolės pateiktose audito išvadose.

Siekiant sukurti vieningą ir efektyvią vartotojų teisių apsaugos sistemą, teisingumo ministras siūlo kompleksiškai peržiūrėti visų vartotojų teises ginančių institucijų veiklą. „Kad vartotojai galėtų greitai ir patogiai išspręsti ginčą, turi veikti bendra visų vartotojų teises ginančių institucijų informacinė sistema. Bendra duomenų bazė, vieno langelio principu veikianti telefono linija ar elektroninių užklausų sistema leistų efektyviau koordinuoti kylančių ginčų nagrinėjimą bei greičiau juos išspręsti. Šias priemones planuojama įdiegti artimiausiu metu. Taip skundus nagrinėjančios institucijos iš tiesų bus arčiau vartotojų“, – sako R.Šimašius.

Iš viso šiuo metu vartotojų teisių apsauga Lietuvoje rūpinasi 18 valstybės ir 60 savivaldybės institucijų, viešoji įstaiga Europos vartotojų centras bei 20 vartotojų asociacijų. Dauguma jų yra priskirtos skirtingų valstybės institucijų pavaldumui, o jų vykdomos funkcijos dubliuojasi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai