Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 01 15

Naktinis klubas propagavo narkotikus

Praėjusį savaitgalį prabangaus sostinės naktinio klubo svečiai linksminosi tarp išradingų dekoracijų – daugybės asociatyvių pakuočių su tariamais cheminiais narkotikais. Specialistų teigimu, šitaip lankytojai gavo gerą „dozę“ kvaišalų propagandos.
Narkotikai
Narkotikai / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Šeštadienio vakaras šokių klube „Gravity“, kuris laikomas vienu brangiausių ir prestižiškiausių Vilniuje, matyt, įsimins daugeliui. Pro duris į perėjimo tunelį žengusių lankytojų akis traukė pasieniu išmėtytos nekasdienės dekoracijos – plastikiniai užsegami maišeliai su keliomis tabletėmis. Tokių pat padėliota salės viduje, ant staliukų ir barų. Vienur kitur buvo matyti ir „dozių“ su milteliais.

Pranešimas aiškus: tos tabletės standartiniuose narkotikų prekeivių maišeliuose turi priminti cheminius kvaišalus, vadinamus „ratais“, – ekstazį, amfetaminą ar LSD. Kažin ar tai aliuzija į aspiriną.

Televizijos MTV rengtam hiphopo ir RnB muzikos vakarui įsibėgėjus, lankytojai ima maišelių turinį „vartoti": „tabletes" laužo, trypia ir dalijasi, o „miltelius", sustūmę į takelius, teatrališkai traukia į nosį.

Tiesa, dešimtys maišelių buvo dydžio sulig laikraščio puslapiu. Ir tabletės juose netikros, iš polisterinio putplasčio.

Siekė efekto

Šių dekoracijų autorius, dailininkas statytojas Arūnas Čepulis LŽ paaiškino savo interjero projektu norėjęs atkreipti dėmesį į jaunimo problemą – narkotikų vartojimą. „Efekto pasiekėme, jei tamsta skambinate. Manau, tabletės turėjo labiausiai šokiruoti tą jaunuolį, kuris netyčia užėjo į klubą jau pavartojęs“, – sakė A.Čepulis.

Pats klubas „Gravity“ nuo dekoracijų atsiribojo. Jo atstovas Daumantas Kairys sakė išradingų interjero detalių nei matęs, nei apie jas girdėjęs. „Tai nesusiję su klubo pozicija, bet tai tikrai ne propaganda. MTV pozicija visuomet gana skandalinga ir sarkastiška“, - teigė jis.

Anot D.Kairio, narkotikų pardavinėjimas diskotekų lankytojams mažina pačios pasilinksminimų vietos pelną. „Klubas nesuinteresuotas narkotikais, nes tuomet mažėja baro apyvarta. Baras – vieta, iš kurios klubai gyvena“, – sakė pašnekovas.

Tą vakarą prie muzikos pulto dirbęs Artūras Matkevičius, žinomas DJ Mamanios slapyvardžiu, mano, kad šios tabletės buvo tarytum lietuvių humoro jausmo testas. „Hiphopas ir RnB – tai muzika, kuri visiškai nesusijusi su tais dalykais. Nemanau, kad klubas imtųsi tokių kvailų sprendimų narkotikus rodyti teigiamai“, – įsitikinęs DJ Mamania.

Neišmanėlių akcija

Vilniaus universiteto Bendrosios psichologijos katedros docentė Laima Bulotaitė, knygos „Narkotikai ir narkomanija“ autorė, LŽ teigė, jog tokių dekoro detalių autoriai arba nieko neišmano apie prevenciją, arba turėjo užmačių propaguoti narkotikus. „Vykdant prevenciją žinia turi būti labai aiškiai pateikta. Gal jų tikslas buvo prevencija, bet išėjo kone propagavimas, nes nėra jokios informacijos, kas tai ir kam skirta. Šita akcija - arba nesusipratimas, arba piktavališkumas“, – teigė L.Bulotaitė ir patarė naktiniams klubams kitą kartą labiau pasidomėti prevencijos metodais.

Pernai Narkotikų kontrolės departamento užsakymu atlikta apklausa parodė, kad kas trečias Lietuvos didmiesčių naktinių klubų lankytojas yra bandęs vartoti narkotikų, o du trečdaliai vakarėlių mėgėjų yra sulaukę pasiūlymų jų pabandyti.

Anot europinių tyrimų, tikimybė klubų svečiams išbandyti ekstazį, amfetaminą, kokainą yra 10 kartų didesnė negu kitiems jaunimo atstovams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos