Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 07 24

„Narvesen Lietuva“ kavos reklama įžiebė aistras: „Skatina pašaipiai žvelgti į mišriose šeimose gimusius žmones“

„Narvesen Lietuva“ kavos reklama, kurioje teigiama, kad sumaišius kavą ir pieną išeina duktė MuLatte, pakurstė diskusijas. Lietuvos žmogaus teisių centras paragino atsisakyti tokios žeminančios reklamos, nes ji esą skatina pašaipiai žvelgti į mišriose šeimose gimusius žmones bei nesuvokti istorinio konteksto.
„Narvesen“ logo
„Narvesen“ logo / Narvesen iliustr.

„Narvesen Lietuva“ sako, kad viskas labai paprasta – sumaišai kavą ir pieną ir gauni dukrą MuLatte. Kam nors dar norisi latės iš šio tinklo?“ – retoriškai klausė Lietuvos žmogaus teisių centro (LŽTC) komunikacijos vadovė Jūratė Juškaitė, feisbuke pasidalijusi reklama.

Šią nuotrauką atsiuntė LŽTC sekėja, ji užfiksuota viename iš Vilniaus prekybos centrų.

Ragina atsisakyti žeminančios reklamos

„Taip savo kavą reklamuoja „Narvesen Lietuva“. Norvegijos kapitalo įmonė mano, kad sumaišius pieną su kava galima gauti dukrą MuLatte. Smagus žodžių žaismas? Ne, nejautri reklama,“ – teigiama LŽTC komentare.

Anot jo, jei pakalbėsite su vaikais, gimusiais mišriose šeimose, jiems tokie „juokeliai“ juokingi nepasirodys.

„Vaikai pasakoja apie nuolat patiriamas patyčias dėl savo odos spalvos, kurią bendraamžiai sieja arba su negatyviais dalykais, arba pašiepia tokiais ar panašiais „nekaltais“ juokeliais. Tiek suaugę, tiek vaikai, dažnai nesupranta, kad išvaizda yra mišriose šeimose gimusių vaikų identiteto dalis“, – atkreipia dėmesį LŽTC.

Jų odos spalva dėl ne vieną šimtmetį siekiančių rasistinių tradicijų esą siejama su buvimu prastesniu, ne tokiu geru kaip baltaodžiai.

„Tokios reklamos ir toliau skatina nejautriai, pašaipiai žvelgti į mišriose šeimose gimusius žmones bei nesuvokti istorinio konteksto. Raginame „Narvesen Lietuva“ atsisakyti šios žeminančios reklamos“,– rašoma LŽTC komentare.

Tiesa, po šiuo komentaru įsitraukę į diskusiją kai kurie internautai nieko bloga reklamoje neįžvelgė.

Reklamos nebeliks

„Narvesen Lietuva“ atstovai teigė, kad šia reklama nesiekė įžeisti ar sumenkinti kurios nors rasės asmenų.

„Prisiimame atsakomybę, kad reklaminis konceptas galėjo būti suprantamas dviprasmiškai. Jau kurį laiką ši reklama yra nebenaudojama ir keičiama kita įvaizdine reklama, todėl ir minėtame prekybos centre greitu metu šios reklamos nebeliks,“ – žadama 15min atsiųstame komentare.

Portale 15min, bendradarbiaujant su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, startavo iniciatyva, skatinanti pastebėti ir nenumoti ranka į diskriminacijos atvejus, „Diskriminacijos radaras“. Pasijutote diskriminuojami dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės ar religijos? Kreipkitės – mes jums padėsime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?