Kartu pareigūnai pranešė, kad mieste tikrai bus eismo ribojimų, nebus galima patekti į tam tikras sostinės vietas, ir rekomendavo liepos 11–12 dienomis Vilniuje geriau nebūti.
Turės įtakos skrydžiams
Vis dėlto, istorinis renginys paveiks ir dar vieną, ypač vasarą svarbią sritį – skrydžius į ir iš Vilniaus oro uosto, kur greičiausiai leisis ir kils dauguma Vakarų lyderių.
Lietuvos oro uostų atstovas spaudai Tadas Vasiliauskas pataria tomis dienomis skrydžius planuojantiems žmonėms sekti naujausią informaciją.
„Labiausiai tikėtina, kad pasiruošimas aukščiausiojo lygio susitikimui turės įtakos skrydžiams iš ar į Vilniaus oro uostą, todėl rekomenduojame atidžiai sekti atnaujinamą informaciją“, – 15min sakė bendrovės atstovas.
Tuo nepatogumai paprastiems keleiviams nesibaigs – jų gali būti ir pakeliui į ar iš oro uosto.
„Tikėtina, kad dėl ribojimų kelyje į Vilniaus oro uostą keleiviai gali patirti tam tikrų nepatogumų. Dėl oficialių delegacijų gerokai išaugus atvykstančių ir išvykstančių orlaivių skaičiui, gali būti paveikti ir reguliarūs skrydžiai ir ilgiau truks nuvažiuoti iki Vilniaus oro uosto nei įprastai“, – pasakojo T.Vasiliauskas.
Kur bus parkuojami lėktuvai?
Vilniuje liepos 11–12 dienomis turėtų apsilankyti dabar jau 31-os Aljansui priklausančios šalies delegacijos, kuriose – valstybių lyderiai ir kiti aukštas pareigas einantys pareigūnai.
Tačiau tai dar ne viskas – šiame renginyje laukiama ne tik JAV prezidento Joe Bideno, atskrisiančio su garsiuoju „Air Force One“, ar kitų šalių vadovų.
Į viršūnių susitikimą pakviestas ir su Rusijos agresija kovojančios Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis, kurio vadovaujamos šalies klausimai greičiausiai bus bene pagrindinė renginio tema.
Tikėtina, kad visų delegacijas atskraidinsiančių orlaivių Vilniaus oro uostas nebus pajėgus sutalpinti, tad tam gali reikėtų pasitelkti ir kitus šalies oro uostus.
Vis dėlto, lėktuvų stovėjimo ir kitos detalės dar yra derinamos.
„Viskas yra derinimo procese. Šiuo metu galime pasakyti tik tai, kad visų už NATO Viršūnių susitikimą atsakingų institucijų bendras siekis – užtikrinti, kad visos delegacijos be trikdžių atvyktų į renginį ir jam pasibaigus išvyktų“, – sakė Lietuvos oro uostų atstovas.
Keletas tilps ir Šiauliuose
Lietuvoje yra ir ketvirtas oro uostas, kuris daugiau naudojamas karo aviacijai, tačiau ten galės prisiglausti vos keletas delegacijas atskraidinusių orlaivių.
„Delegacijų priimti tikrai nesiruošiame, nes Vilnius bus pagrindinė vieta (...). Kol kas komentuoti negaliu, nes dar neturime konkrečios informacijos – iki galo neaišku, ar visos delegacijos atskris ir su kiek orlaivių“, – 15min sakė Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Quezada.
„Mes Užsienio reikalų ministerijai, logistikos komisijai, kuri organizuoja priėmimą, esame ištransliavę, kad galėsime priimti parkavimui keletą orlaivių“, – pridūrė ji.
Jos teigimu, Šiauliuose galės prisiglausti 4–5 orlaiviai.
„Tik parkavimui, jeigu atsiras toks poreikis. Tai labai nedaug, bet esame karinis tarptautinis oro uostas“, – kalbėjo savivaldybės įmonės vadovė.
„Tai nėra labai reta praktika“
Aviacijos ekspertas Simonas Bartkus 15min teigė, kad išsiųsti delegacijas atskraidinusius lėktuvus į kitus oro uostus yra įprasta praktika.
„Jeigu žiūrėtume į pasaulinį kontekstą, tai nėra labai reta praktika, kad lėktuvai atskraidintų kažkokius žmones ir parkavimui būtų išvaryti į kitus oro uostus. Tai man tekę matyti ir Danijoje, Londone“, – sakė aviacijos ekspertas.
Jo teigimu, Lietuvos oro uostuose yra kelios dešimtys stovėjimo aikštelių, kurios pritaikytos skirtingo dydžio lėktuvams.
„Faktas tas, kad nemaža jų dalis naudojamos kasdienėms reikmėms, yra ir ilgalaikiam parkavimui kažkiek lėktuvų, tame pačiame Vilniaus oro uoste naktį būna keliolika lėktuvų, kurie, galima sakyti, kad nakvoja, tai tos galimybės priimti papildomus lėktuvus gali būti ribotos“, – kalbėjo S.Bartkus.
Lietuvos oro uostų atstovo spaudai T.Vasiliausko teigimu, Vilniaus oro uoste iš viso yra 54 lėktuvams skirtos stovėjimo vietos, Kaune – 24, Palangoje – 15 vietų.