Visų šešių koalicijos partnerių atstovai sutarė, kad nebegalima ilgiau delsti ir laukti, kol įvyks nelaimė. Šiuo metu yra mestos visos įmanomos pajėgos ieškant pinigų naujo Panemunės tilto statyboms.
1928 metais Lietuvos kariuomenė pastatė būsimojo tilto atramas, kurios stovi iki šiol. Ant šių senųjų atramų buvo pastatytas naujasis tiltas. Jau 1995 metais ekspertų komisija konstatavo, kad tokie tilto konstrukcijos elementai kaip perdangos, atramos ir pamatai turi gausybę defektų. 2005 metais po dar vienos ekspertizės buvo nustatyta, kad kyla reali grėsmė, kad tiltas gali sugriūti.
Po metų atlikto ekonominio 208 metrų ilgio tilto vertinimo išvadose buvo teigiama, kad naudingiausia būtų statyti naują keturių eismo juostų tiltą. Tačiau, kilus nesutarimams tarp miesto valdžios ir Panemunės bendruomenės, buvo pasirinktas tilto rekonstrukcijos variantas.
Dar tada mero pavaduotojo pareigas ėjęs dabartinis Kauno miesto meras Rimantas Mikaitis teigė, kad be Jiesios tiltelio, kuris praleistų didesnius srautus, Panemunės tilto uždarymas sukeltų didelių problemų transporto sistemoje.
Nuo sausio mėnesio jau vyksta Jiesios tilto rekonstrukcija – bendra projekto vertė siekia beveik 2,6 mln. litų. Europos Sąjungos struktūriniai fondai skyrė 2,179 mln. litų, likusią dalį dengia Kauno miesto savivaldybė bei valstybė.
Šio projekto įgyvendinimas glaudžiai susijęs su kitais miestui ypač svarbiais projektais: A.Juozapavičiaus prospekto rekonstrukcija bei Panemunės tilto atnaujinimu. Per 9 mėnesius ketinama praplatinti Jiesios tiltą nuo 7,2 metro iki 12 metrų. Sutvarkytas tiltas leis dalį transporto srauto nukreipti nuo Panemunės tilto.
Tada bus galima įgyvendinti Panemunės tilto projektą bei pradėti visus A.Juozapavičiaus pr. rekonstrukcijos darbus. Naujojo Panemunės tilto statybos techninis projektas jau patvirtintas, preliminari jo vertė – iki 107,5 mln. litų (su PVM), tačiau tikimasi, kad atsiras bendrovių, sutinkančių tiltą pastatyti pigiau. Tai bus naujas, keturių važiuojamųjų eilių tiltas.
Patvirtintame projekte pateikti trys tilto statybos variantai. Visuose siūloma esamą perdangą išardyti ir ant rekonstruotų atramų įrengti naują plienbetoninę perdangą bei praplatinti tiltą. Numatomas tilto plotis būtų 20,8 metrų, ilgis – 273 metrų. Pasak projekto rengėjų, tiltas nekliudytų Šančių kapinių bei gyvenamųjų namų.
Pasak Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio, yra gautas tilto statybos leidimas, parengti visi reikalingi dokumentai paslaugoms pirkti.
Taip pat sutrumpintos naujo Panemunės tilto per Nemuną statybos rangovo konkursų procedūros, todėl paskelbti išankstiniai skelbimai apie šiuos konkursus. Paskelbus išankstinį skelbimą, vėliau, kai bus skelbiamas konkursas, bus galima vienu mėnesiu sutrumpinti pasiūlymų rengimo trukmę. Toks skelbimas yra neįpareigojantis, pirkimo procedūros juo neprasidės.
Planuojama, kad Panemunės tiltas bus pradėtas ardyti maždaug po pusmečio, o po trejų metų toje pačioje vietoje turėtų būti atidarytas naujas tiltas. Pagal naujojo Panemunės tilto statybos techninį projektą tiltas bus toje pačioje ašyje kaip ir dabartinis. Tiltas bus iš esmės perstatomas, todėl darbai vadinami ne rekonstrukcija, o nauja statyba. Ji prasidės tik tada, kai bus baigta Jiesios tilto rekonstrukcija.