Didėjantis aptarnaujamų laivų–konteinervežių tonažas bei augantis perkraunamų krovinių srautas skatina bendrovę investuoti į krovos technikos parko plėtrą bei ruoštis strateginio tikslo – konteinerių paskirstymo centro įkūrimo – įgyvendinimui.
Rugpjūčio mėnesį LKAB „Klaipėdos Smeltė“, vadovaudamasi ilgalaikiu verslo plėtojimo planu, pasirašė sutartį su austrų kompanija „Liebherr–Werk Nenzing GmbH“ trečiajam konteineriniam kranui pirkti. Įvertinusi būsimus konteinerių terminalo poreikius, kompanija pasirinko krano modelį „Liebherr LHM 500“: 51 metro ilgio strėlė ir 104 tonų keliamoji galia leis iškrauti 13÷16–kos konteinerių eilių pločio laivus, kurių talpa – nuo 3.000 iki 6.500 TEU, ilgis – 300 ir daugiau metrų. Anksčiau bendrovėje buvo švartuojami laivai–konteinervežiai, kurių maksimalus plotis – 13 konteinerinių eilių, ilgis – 260 metrų.
Aptarnaujamų laivų tonažo požiūriu šiuo metu tai pajėgiausias konteinerinis kranas Klaipėdos uoste.
„Liebherr LHM 500“ atplukdytas barža iš Rostoko uosto, kranas pasiekė bendrovę visiškai surinktas. Baigus dviejų dienų testavimą ir septynių dienų trukmės kranų operatorių bei mechanikų papildomą instruktavimą, kranas dirbs šiuo metu naudojamose terminalo krantinėse Nr. 82–89. Sekančiame kompanijos plėtros etape, baigus statyti krantines Nr. 90–96, pritaikytas sunkiasvorei krovos technikai, montuojamai ant specialių bėgių, „Klaipėdos Smeltė“ planuoja papildomai įsigyti STS („Ship–to–Shore“) tipo konteinerinius kranus, skirtus aptarnauti 7.500 TEU talpos ir didesnius okeaninius laivus–konteinervežius.
Kartu su kranu įsigyti du „twin–lift“ tipo konteinerių griebtuvai („sprederiai“), pagaminti „Bromma“ gamykloje. Tokio modelio griebtuvu kranas vienu metu pakelia du dvidešimties pėdų tuščius arba krautus konteinerius (maksimaliai 2 x 25 t), pastebimai paspartindamas laivų krovos procesą.
Esant poreikiui, naujasis kranas bus naudojamas ne tik konteineriams, bet ir sunkiasvoriams bei negabaritiniams kroviniams (vėjo jėgainėms, energetikos ir kitos pramonės įrengimams) krauti. Naujojo krano kaina – apie 11 mln. Litų.
Tai nepaskutinė „Klaipėdos Smeltės“ investicija į konteinerių krovos techniką 2010–siais metais.