Visą įvykių chronologiją skaitykite paspaudę čia.
Pilotų kėdės tuščios, bet nesimato, ar jų kūnų nėra giliau nuskendusio lėktuvo viduje – A.Brencius
„Vaizdo įraše matyti, kad lėktuvas priekiu pasviręs į jūros dugną, uodega pakilusi. Priekinė lėktuvo dalis galbūt šiek tiek aplamdyta, tačiau kabina ir kabinos stiklai yra sveiki, pro juos matosi sėdimos pilotų vietos, bet žmonių nesimato. Lėktuvo apžiūra vykdyta tik iš išorės, todėl kiek yra matyti pro kabinos langą, tiek ir matyti, o kas yra viduje, ar yra viduje žmonių, pasakyti negalima“, – antradienio vėlų vakarą BNS telefonu sakė Lietuvos karinių jūrų pajėgų vado padėjėjas kpt. ltn. Antanas Brencius, peržiūrėjęs „An-2“ apžiūros vaizdo medžiagą.
Anot jo, iš išorės yra prožektoriaus apšviestas tik ribotas kampas, todėl nesimato kas yra toliau lėktuvo viduje.
„Per tą (kabinos – BNS) langą matosi gal tik iki dviejų metrų atstumas, daugiau ten nieko nesimato. Atminkite, kad tai nėra dienos šviesa, 124 metrų gylyje yra pakankamai tamsu, kiek apšviečia videokameros šviesa, tiek ir matosi, taigi to vaizdo, kad jis būtų aiškus, kaip ir nėra“, – patikslino karininkas.
Jis pabrėžė, kad su „Kuršio“ povandeninio roboto vaizdo kamera neįmanoma patekti į kabinos vidų.
„Nėra tokios galimybės su povandeniniu robotu įeiti į lėktuvo vidų ir apžiūrėti vidų. Tiesiog jis neskirtas landžioti tarp siaurų praėjimų, jis skirtas judėti jūros dugne, rasti objektą ir atpažinti jį“, – teigė A.Brencius.
Jis negalėjo pasakyti, ar peržiūrėjus Baltijos dugne gulinčio „An-2“ apžiūros vaizdo medžiagą, matyti ženklų, liudijančių apie galimą pilotų pasitraukimą iš lėktuvo.
„Negaliu apie tai nieko pasakyti, nes stinga informacijos, taip pat net neturiu kompetencijos pasakyti, ar galėjo pilotai palikti lėktuvą“, – teigė A.Brencius.
Paklaustas, ar „An-2“ apžiūros vaizdo įraše matyti didesnių lėktuvo defektų, A.Brencius teigė jų nematęs.
„Nesu aeronautikos specialistas. Mačiau didesnius, o jeigu ten yra kokie mažesni pažeidimai, galbūt jų nepastebėjau, nes nesikoncentravau į tas detales. Svarbiau patikrinti borto numerį, pasižiūrėti, kokio stovio, ar nėra viduje žmonių, o būtent dėl kažkokių įlenkimų, sulankstymų, turbūt tie aeronautikos specialistai pasakys, kurie žino, kaip tas „An-2“ turi atrodyti, žino kiekvieną jo kampą ar dalį, jie galėtų daugiau pasakyti“, – teigė A.Brencius.
Paklaustas, ar „An-2“ apžiūros vaizdo įraše matyti didesnių lėktuvo defektų, A.Brencius teigė jų nematęs
Pasak karininko, nuskendęs lietuvių lėktuvas filmuotas „iki 10 minučių, jeigu ne trumpiau“. Jis BNS teigė neturintis duomenų, ar vienos išorinės laivo apžiūros ir nufilmuoto lėktuvo vaizdo užteks susidaryti nuomonę apie nuskendusio lėktuvo būklę ir gauti kitą svarbią informaciją.
„Dar kol kas neturiu duomenų, bet bus informuota tyrimą atliekanti komisija, bus supažindinta su įrašu. Jeigu reikės papildomo (apžiūrėjimo – BNS), kol laivas („Kuršis“ – BNS) yra vietoje, galbūt bus galimybė padaryti papildomai. Bet nenoriu įvykiams užbėgti už akių“, – teigė karininkas.
Pasak jo, nufilmuotą medžiagą karinės jūrų pajėgos perduos tyrimą atliekančiai komisijai.
Ieškojo visą naktį
Trečiadienio rytą A. Brencius LRT teigė, kad pilotų paieška buvo vykdoma visą naktį.
Pasak jo, paieškos operacijoje dalyvavo du kariniųjūrų pajėgų laivai – priešmininis laivas „Kuršis“ ir gelbėjimo laivas „Šakiai“ – iš oro žvalgybą vykdė Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) sraigtasparnis.
Prie operacijos trečiadienio rytą prisijungia karinių oro pajėgų sraigtasparnis „MI-8“, o vėliau pajėgas sustiprins dar du lėktuvai.
Susipažinti su orlaivio An-2 ir jo dingusios įgulos paieškos operacijos eiga ir pirminiais rezultatais į Klaipėdą vyksta ir Krašto apsaugos ministras Juozas Olekas. Jis Lietuvos karinių jūrų pajėgų štabe. Priešpiet ministras ketina žiniasklaidai pristatyti susitikimo rezultatus ir atsakyti į žurnalistų klausimus.