Planavusi rinktis pirmadienį, komisija nusprendė posėdį atidėti, kol įvykį ištirs Darbo inspekcija.
„Posėdžio šiandien neorganizuojame: neturime jokių duomenų apie šio įrenginio eksploataciją, padėtį, ar jis buvo prižiūrėtas, ar buvo techninė priežiūra atlikta, kokia saugos analizė, saugos ataskaita – visa tai dabar atlieka Valstybinė darbo inspekcija, ir mūsų Ekstremalių situacijų komisija lauks specialistų išvadų ir tuomet jau svarstys“, – BNS pirmadienį sakė Kauno miesto savivaldybės Miesto civilinės saugos skyriaus vedėjas Gediminas Jankus.
Penktadienio popietę per avariją Kauno Žaliakalnio funikulieriuje nukentėjo aštuoni juo kėlęsi vaikai. Į įvykio vietą atvykę policijos pareigūnai funikulieriaus mašinistui nustatė lengvą 0,69 promilės girtumą. Jis sulaikytas.
„Komisiją domintų priežastys tokio atvejo: ne tik, manome, tai yra neblaivumas darbo vietoje mašinisto, bet gal ir nesaugus įrenginys pasidaręs. Bet į šiuos klausimus gali atsakyti tik specialistai“, – sakė savivaldybės atstovas.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, nelaimė įvyko, kai išlūžus trims skriemuliams, atsilaisvino lynai ir funikulierius nukrito. Per įvykį išdužo funikulieriaus langai, išlūžo viduje esantys suoliukai.
Funikulieriaus viduje buvo 32 vaikai, aštuonis pristatyti į Kauno klinikas. Vaikams nustatyti rankų, kojų, nugaros sumušimai.
Pagal taisykles, viename funikulieriaus vagone gali važiuoti 25 žmonės.
Žaliakalnio funikulierius 1993 metais buvo privatizuotas, o 2003 metais jį įsigijo ir iki šiol eksploatuoja privataus kapitalo įmonė „Kauno liftai“.
1931 metais pradėjęs veikti Žaliakalnio funikulierius yra vienas iš dviejų tokių keltuvų Kaune, pirmasis mieste ir Lietuvoje, vienas seniausių veikiančių keltuvų Europoje.
Antrasis toks funikulierius 1935 metais įrengtas Aleksote. Jis priklauso Kauno savivaldybės įmonei „Kauno autobusai“.
Savivaldybės atstovai žada nelaukdami išvadų apie nelaimę aiškintis, ar saugiai eksploatuojamas jos įmonei priklausantis Aleksoto funikulierius.