Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2008 11 12

Nesąžiningas bendroves išgąsdina tik viešumas

Sudėtingas laikmetis pamažu retina statybos ir įvairiais apdailos darbais užsiimančių bendrovių gretas. Tačiau kai kurios sėkmingai tebeveikiančios įmonės net ir krizės akivaizdoje ne itin rūpinasi geru savo įvaizdžiu.
Gyventojų nusiskundimai dėl langų kokybės, jų įrengimo ne visada būna pagrįsti.
Gyventojų nusiskundimai dėl langų kokybės, jų įrengimo ne visada būna pagrįsti. / „15minučių“/Egidijaus Jankausko nuotr.
Temos: 2 Apdaila Įvaizdis

Pastaruoju metu uostamiestyje nuolat sulaukiama skundų dėl nekokybiško langus ir duris gaminančių bei montuojančių įmonių darbo. Kad tokių skundų gauna gana daug „15min“ patvirtino vartotojų teises ginančių institucijų atstovai.

Darbu ir gautomis paslaugomis nusivylę gyventojai pagalbos kreipiasi kur tik išmano. Kaip pripažįsta patys teisių gynėjai – dažniausiai tik viešumas padeda paauklėti nesąžiningai dirbančias bendroves. Tik kilus bruzdesiui, pradėjus sklisti informacijai apie prastą darbą ir įsikišus vartotojų teisių gynėjams, įmonės suskumba taisyti savo klaidų ir atsižvelgia į vartotojų pretenzijas.

Į „15min“ prieš kelias dienas kreipėsi viena klaipėdietė, kuri buvo nepatenkinta vienos langus ir duris montuojančios įmonės darbu. Pradėjus domėtis istorija, ši įmonė susitarė su pretenzijas reiškusia moterimi ir pažadėjo netrukus išspręsti visas problemas.

Tačiau ne visi ginčai išsprendžiami taikiai. Kai kuriems pirkėjams, norintiems įrodyti savo teisybę, tenka minti ir teismų slenksčius.

Kaip teigė Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėja Raimonda Bučinskienė, šiemet patikrintos 23 langų ir durų bendrovės. Iš jų keturios prekiavo neteisėtai, nes neturėjo reikiamų dokumentų prekiauti tokiais gaminiais. Viena įmonė nutraukė savo veiklą, o likusios bando susitvarkyti ir gauti visus leidimus.

Skundai – dėl vėlavimo ir blogos kokybės

Anot pašnekovės, skundžiasi ne tik pirkėjai, bet ir savo konkurentus stebinčios kitos įmonės. R.Bučinskienės teigimu, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija atsakinga, kad į rinką patektų gaminiai su visais reikiamais dokumentais. Dėl langų montavimo kokybės vartotojai gali kreiptis į Statybos produkcijos sertifikavimo centro nepriklausomus ekspertus. Tiesa, pašnekovė perspėjo, kad tokia paslauga gana brangi ir jos kaina gali viršyti ir paties lango vertę.

Nuo vasario įsigaliojo Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas. Ten yra numatytos sankcijos, piniginės baudos nesąžiningai dirbančioms įmonėms. Bet susiduriama su įrodinėjimo problema – kaip įrodyti, kad įmonė išties veikė nesąžiningai. Sakė D.Šukys.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėjos teigimu, žmonės dažniausiai skundžiasi, kad langai ar durys sumontuoti nekokybiškai, bendrovės vėluoja pašalinti trūkumus. Skundžiamasi ir dėl tokių įmonių, kurios priima užsakymus, tačiau taip ir nepristato langų ar durų. „Mes patys kreipiamės į įmones. Pasitaiko ir taip, kad jei jos ir prekiauja langais turėdamos visus leidimus, tačiau jų ekonominė situacija yra labai bloga – priima užsakymus, paima pinigus, o žmonės vėliau su tokiomis įmonėmis vargsta“, – sakė R.Bučinskienė.

Nėra vertinančios institucijos

Anot Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vyriausiojo specialisto Domo Šukio, šiuo metu nėra valstybinės institucijos, kuri vertintų paprasto remonto ar langų įstatymo kokybę. „Vartotojui lieka tik kelios galimybės: išspręsti ginčą su bendrove taikiai arba kreiptis į nepriklausomus ekspertus, teismą“, – sakė pašnekovas.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba tiria tik skundus, susijusius su sutarčių sąlygų nevykdymu. Anot pašnekovo, dažniausiai gyventojai kreipiasi, kai vėluojama įrengti langus ir duris per sutartyje numatytą terminą, neatitinka matmenys ir panašiai.

Pirmiausiai abiem šalim siūloma ginčą spręsti taikiai ir susitarti. Jei vis dėlto nepavyksta pasiekti kompromiso, tarnybos komisija priima nutarimą, kuriame rekomenduojama įmonei tenkinti vartotojo pretenzijas. Žinoma, jei tos pretenzijos yra pagrįstos. Mat kartais gyventojų skundai nepasitvirtina. Tačiau, jei įmonė vistiek neištaiso savo klaidų, žmogui belieka kreiptis į teismą.

Tuo tarpu Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba savo internetinėje svetainėje paviešina nesąžiningų įmonių sąrašą. Su „juoduoju“ sąrašu galima susipažinti svetainės www.vartotojoteises.lt skiltyje „Viešas paskelbimas dėl vartotojų teisių pažeidimų“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos