Tai BNS patvirtino „Litgrid“ komunikacijos vadovė Vilija Railaitė.
„Litgrid“ valdybos narys ir Strateginės infrastruktūros departamento direktorius Karolis Sankovskis BNS sakė, jog laivas atplaukė prie krantų kiek anksčiau nei planuota – 3 valandą ryto. Anot jo, laivą, kuris plaukioja su Sent Vinsento ir Grenadinų salų vėliava, linijos statybos rangovė Švedijos bendrovė ABB nuomojasi.
„Šiuo metu ruošiamasi kabelio įleidimo į vandenį ir įtempimo darbams. Tie darbai turėtų prasidėti apie pietus. Pasiruošimas darbams iš esmės priklauso nuo oro sąlygų, visa technika paruošta, specialistai ir narai pasiruošę. Kadangi oro sąlygos yra labai palankios, tai planuojama, kad viskas bus daroma pagal numatytą grafiką“, – BNS sakė K.Sankovskis.
Jis sakė, jog kabelio tiesimo darbai po Baltijos jūra vyks dviem etapais – pirmasis, per kurį bus nutiesta apie 250 kilometrų kabelio, vyks šiemet nuo balandžio iki rugsėjo, o antrasis, per kurį bus nutiesta likę 150 kilometrų kabelio, maždaug tuo pat metu 2015 metais.
Laivas lėtai judės link Švedijos, pirmuosius 50 kilometrų kabelio planuojama nutiesti per ateinančias dvi savaites. K.Sankovskio teigimu, kabelis bus nutiestas ant Baltijos jūros dugno ir šių metų birželį kitas specialus laivas jį turėtų užkasti.
Kabelį už 932 mln. litų (270 mln. eurų) pagamino ir sumontuos Švedijos ABB, o viso projekto vertė – 1,9 mlrd. litų. 400 kilometrų ilgio 700 MW (megavatų) galios „NordBalt“ jungtis turėtų būti nutiesta iki 2015 metų gruodžio.