„Mammoet“, įvertinusi galimus laivus, pasirinko Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivą „Mintis“. Nuo ryt bus pradėta montuoti įranga ir šeštadienį, jei leis oro sąlygos“, bus išplaukta į jūrą“, – BNS sakė R.Slapšys.
Kiek anksčiau Vyriausybėje krašto apsaugos ministras Juozas Olekas žurnalistams tvirtino, kad olandai pasirinko Karinių jūrų pajėgų laivą „Jotvingis“.
Valstybės įmonės „Oro navigacija“ vadovas Algimantas Raščius BNS patvirtino, kad trečiadienį ekspertai iš tiesų apžiūrėjo „Jotvingį“, tačiau išsiaiškino, kad šio laivo denyje būtų per daug sudėtinga montuoti įrangą.
„Šiuo metu deramės dėl kito, Klaipėdos universiteto laivo „Mintis“ – komanda apžiūrėjo, laivas greičiausiai tinka. Jei viskas tiks, greičiausiai persamdysime „Mintį“, – BNS sakė A.Raščius.
Su olandų įmone sutartis dėl lėktuvo skenavimo pasirašyta antradienį. A.Raščius darbų kainos nenorėjo viešinti.
Anot jo, visa nuskendusio lėktuvo apžiūrai reikalinga įranga turėtų būti pristatyta trečiadienio vakarą, pats skenavimas, jei nesutrukdys oro sąlygos, turėtų vykti šeštadienį arba sekmadienį.
Skenavimus atlikę ekspertai turėtų pasiūlyti, kaip būtų galima orlaivį iškelti.
Darbai bus finansuojami iš Vyriausybės rezervo fondo. Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pirmadienį neatmetė, kad regreso tvarka padengti išlaidas gali būti reikalaujama iš orlaivio savininkų – „Klaipėdos avialinijų“. Šios vadovai esą nepageidauja iškelti orlaivio, jei to nereikės siekiant atgauti galbūt ten esančius pilotų kūnus.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs lėktuvas „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne. Dar po dviejų parų nustatyta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.