„Lietuvos kariuomenė buvo informuota, kad Vilniaus apygardos administracinis teismas šių metų gruodžio 14 dieną priėmė nutartį dėl pulkininko A.Navicko skundo priėmimo ir iki 2017 metų sausio 9 dienos įpareigojo ją pateikti atsiliepimą į skundą“, – BNS sakė kariuomenės vado atstovas spaudai kapitonas Mindaugas Neimontas.
Pulkininkas tuometinio krašto apsaugos ministro Juozo Oleko nuo pareigų nušalintas lapkričio mėnesį, pradėjus tarnybinį patikrinimą dėl „galimai netinkamai sudarytų dviejų sraigtasparnių remonto paslaugų sutarčių“.
Krašto apsaugos ministerija teigia, kad A.Navickas nesilaikė vasarį priimto sprendimo paieškai ir gelbėjimui skirtus sraigtasparnius „Mi-8T“ remontuoti ne Rusijos įmonėse.
Anot ministerijos, Gynybos resursų tarybos posėdyje nuspręsta remontuoti sraigtasparnius, tačiau „su sąlyga, kad jų remontą atliks ne Rusijos Federacijos įmonės“. Posėdžio protokole sprendimas neremontuoti sraigtasparnių Rusijoje nėra minimas, bet J.Olekas teigia, kad neleisti sraigtasparnių remontuoti Rusijoje žadėjo pats pulkininkas A.Navickas, posėdyje pristatydamas Karinės aviacijos viziją 2016-2030 metams.
BNS turimi dokumentai rodo, kad sraigtasparnių siuntimas remontui į Rusiją buvo sustabdytas paskutinėje stadijoje, jis praėjo kelių krašto apsaugos sistemos pareigūnų filtrus.
Lietuvos užsienio reikalų ministerijos teigimu, sraigtasparnių remontas Rusijoje būtų kirtęsis su Europos Sąjungos (ES) sprendimais dėl sankcijų Maskvai ir Lietuvos užsienio politika.
Sraigtasparnių dalis remontuoti Rusijoje rengėsi viešąjį pirkimą laimėjusi įmonė „Helisota“. 100 proc. jos akcijų valdo Varšuvos biržoje kotiruojama didžiausia Lietuvos kapitalo aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“, jos valdybai vadovauja Gediminas Žiemelis.