2021 07 20

P.Mačiulis: Vyriausybė turi keisti vakcinacijos komunikavimo strategiją

Prezidento patarėjas Povilas Mačiulis sako, kad Gitanas Nausėda pasigenda aktyvesnio Sveikatos apsaugos ministerijos vaidmens skatinant gyventojus vakcinuotis, kviečia keisti vakcinacijos komunikavimo strategiją.
Naujojoje Vilnioje mobilusis vakcinacijos centras
Naujojoje Vilnioje mobilusis vakcinacijos centras / Arno Strumilos / 15min nuotr.

Žinių radijui jis antradienį tvirtino, kad paspartinti vakcinavimą padėtų Prezidento suburtos sveikatos ekspertų tarybos jau anksčiau siūlytos priemonės.

„Pirmiausia – aktyvi, fokusuota informavimo kampanija. Ta kampanija, kurią sukūrė gerbiamas Edmundas Jakilaitis ir kuri buvo veiksminga kampanijos pradžioje – dabar jos poveikio nėra. Tai, kad mes vis dar matome tuos pačius klipus radijo ar televizijos eteryje, tai yra tam tikras pinigų išmetimas į balą“, – teigė prezidento patarėjas.

Anot jo, Vyriausybė turėtų koncentruotis į konkrečias grupes, komunikuojant skirtingas žinutes jaunimui, suaugusiems, senjorams, pasirenkant ir šioms grupėms tinkamiausias komunikavimo priemones.

P.Mačiulis taip pat pabrėžė, kad labiausiai motyvuoti žmonės jau pasiskiepijo, todėl ragino koncentruotis į pasyvesnius gyventojus, suteikiant galimybes skiepytis kuo arčiau namų.

„Tačiau konkrečių veiksmų iš Sveikatos apsaugos ministerijos nematome, sveikatos apsaugos ministerija daugiau užsiima logistiniu vaidmeniu, t.y. jie iš oro uosto pasiima vakcinas ir jas išvežioja po savivaldybes tokiu būdu permesdama atsakomybę savivaldybėms“, – kalbėjo P.Mačiulis.

„Norėčiau tikėti, kad Arūnas Dulkys, gavęs šią pastabą, tikrai imsis konkrečių veiksmų ir labai norisi, kad būtų rūpinamasi ne tiek savo viešųjų ryšių kampanija, kiek rūpinamasi vakcinacijos kampanija. Netgi šitas labai trumpas vasaros laikas tikrai gali būti išnaudotas, kur šį savaitgalį bus žmonės – Palangoje, Klaipėdos Jūros šventėje. Ten turi būti Sveikatos apsaugos ministerijos resursai siekiant paskatinti žmones skiepytis“, – ragino prezidento patarėjas.

Anot jo, G.Nausėda jau įvardijo, kad 70 procentų paskiepytos visuomenės ribą pasiekė bent 10 Europos Sąjungos valstybių, o šiuo rodikliu gali pasigirti tik kai kurios šalies savivaldybės – Birštono, Neringos, Naujosios Akmenės, Alytaus rajono.

P.Mačiulis tvirtino, kad dėmesį skirti derėtų ir intensyvesniam skiepijimui stambiose įmonėse.

„Galiu pateikti konkretų pavyzdį, tarkime, tame pačiame Kaune bet kuri įmonė paskambinus savivaldybės nurodytu telefonu gali sulaukti mobilios skiepijimo komandos savo darbovietėje. Taip turėtų būti ne pavienėse savivaldybėse, Sveikatos apsaugos ministerija tą turėtų organizuoti centralizuotai visoje Lietuvoje“, – sakė prezidento patarėjas.

Jis sveikino Vyriausybės atstovų viešus svarstymus atsisakyti nemokamų testų keliaujantiems, tačiau skeptiškai vertino pasigirstančius siūlymus bausti tuos, kurie ragina nesiskiepyti.

Vis dėlto P. Mačiulis sako, kad Prezidentūra pasigenda konkretaus sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio plano.

„Keista, kad kai sveikatos apsaugos ministras išgirdo pastabą iš prezidento, apie tai, kad vakcinavimas galėtų būti spartesnis, veiksmingesnis, kad reikia žymiai daugiau Sveikatos apsaugos ministerijos pastangų, deja, neišgirdome iš ministro konkretaus plano, ką jis ruošiasi daryti“, – tvirtino P.Mačiulis.

Anot jo, ministras tik paragino prezidentą pačiam aktyviau agituoti žmones skiepytis, tačiau, pasak patarėjo, prezidentas tą darė nuo vakcinacijos pradžios. Prezidento patarėjas pabrėžė, kad skiepytis gyventojus ragino ir kiti buvę Lietuvos vadovai, tačiau dabar politikų pavyzdys taip nebeveikia ir „reikia naujo impulso“.

„Nemanau, kad dabar matymas, kad kažkas skiepijasi arba matant tą konkretų adatos dūrį kažkas pasikeistų. Jei galvojame, kad tik ant to laikosi vakcinavimo kampanija, tai arba mes esame labai naivūs, arba mes visiškai nesame kūrybiški ir neturime pasiūlyti“, – tikino P.Mačiulis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis