2020 06 29

P.Poderskis: paplūdimio idėja gimė tuomet, kai nusisekė Vilniaus kaip didelės kavinės projektas

Pirmadienį Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis savo feisbuko paskyroje pasidalino įrašu, apie daug visuomenės ir žiniasklaidos dėmesio sulaukusį paplūdimį sostinės Lukiškių aikštėje. Anot jo, mintis Lukiškėse įrengti paplūdimį gimė po to, kai pasisekimo sulaukė Vilniaus, kaip didelės lauko kavinės, mintis, o kad projektas pakurstys tokias aršias diskusijas, nesitikėta.
Lukiškių aikštės paplūdimys
Lukiškių aikštės paplūdimys / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Anot P.Poderskio, sunku buvo numatyti, kad paplūdimys sukels tokias reakcijas, kokias sukėlė.

„Labai dažnai susiduriu su „hindsight bias“ [1] – tai tokia loginė klaida, kai po įvykio įvertinama kaip akivaizdus dalykas, kad taip ir nutiks. „Ar aš jums nesakiau“, „taigi akivaizdu buvo, kad taip atsitiks“ ir pan. Po įvykio įvertinti įvykio tikimybę yra labai lengva, o ateitį prognozuoti dažnai nėra paprasta“, – rašė jis.

P.Poderskis rašė, kad mintis sostinės centre įkurti paplūdimį gimė gegužės 10 dienos ryte, idėją pasiūlė Vilniaus mero patarėjas Karolis Žukauskas.

Taip pat skaitykite: Vytis ar pliažas: kas turėtų spręsti, kam būti Lukiškių aikštėje?

„Su Grinda sutarėme, kad padarysime. Kadangi kelininkai/gamybininkai daro gerus, bet nebūtinai gražius daiktus, tai pasamdėme architektę, kuri sudėliojo, kaip viskas turėtų atrodyti. Įvertinę sąmatą, priėmėm sprendimą užsakyti, ir tai jau dabar, kaip traukos ir turizmo objektas, praeina bet kokią kaštų ir naudos analizę. Pati konstrukcija nesudėtinga ir labai ekonomiška – visame plote patiesta agroplėvelė, o perimetras išdėliotas iš šaligatvių blokų, smėlis iš Trakų karjero, statyba užtruko 14 valandų. Į kainą (53662 EUR su PVM) įskaičiuota viskas – nuo įrengimo iki priežiūros iki išvežimo (TCO), taip pat visi ženklai, baldai, persirengimo būdelė, augalai ir t.t Smėlis, beje, rudenį iškeliaus į kitus miesto pliažus, kur jis nuolat papildomas“, – rašė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius.

Jis teigė prisimenąs, ką „Laisvės kalvos“ autorius Andrius Labašauskas pasakojo apie savo konkursinį darbą ir „ką čia su ta skulptūra reikėtų daryti“. „Tai jis sakė, kad nėra scenarijaus – tiesiog sėdėk ant pievos, mėgaukis diena ir tiek. Skulptūrai tai reikėtų čia daugiau ieškojimų, bet man šis autoriaus atsakymas įstrigo, nes ir aikštės laisvė yra apie tai. Niekas nenurodo, kur čia ir į ką tau žiūrėt, daryt, eit, neit“, – rašė P.Poderskis.

Sostinės administracijos direktorius įgėlė ir paplūdimio sostinėje priešininkams.

„Dabar aišku diskusijos netyla, bet, be to, dar gavom ir daug darbo, institucijos, inspekcijos, Seimo komisijos, visi sukilo paskui politikus. Nu ir pats Seimas dabar priims įstatymą ir sureguliuos, ką čia kaip daryt (ir ko nedaryt). Panašu, kad Prezidentui nebus problemų tai pasirašyt. Kažkodėl ši situacija įkvepia optimizmo, per karantiną turbūt žmonės pamiršo, koks Europos Afganistanas esame ir kaip toli dar reikia nueiti, ir galbūt tai paskatins priimti geresnius sprendimus ateityje“, – rašė jis.

Pirmadienį Seime bus sprendžiamas Lukiškių aikštės statusas, praneša BNS.

Plenariniame posėdyje planuojama priimti sprendimą dėl Lukiškių aikštės įtvirtinant, kad jos memorialiniai akcentai turėtų būti skirti laisvės kovoms.

Projektą valdantieji registravo reaguodami į Vilniaus valdžios sprendimą Lukiškių aikštėje įrengti laikiną paplūdimį. Dalis politikų tvirtina, kad taip parodyta nepagarba laisvės kovos dalyvių atminimui.

Laisvės partijos atstovas sostinės meras Remigijus Šimašius laikosi pozicijos, kad paplūdimys Lukiškių aikštėje įrengtas suteikiant galimybę džiaugtis iškovota laisve ir „švęsti tai, kad esame laimėtojai savo laisvės kovoje“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis