„Spalio 2-3 dienomis Klaipėdoje kaip ir visoje Lietuvoje buvo stebimas didelis kietųjų dalelių koncentracijos viršijimas. Kietųjų dalelių ore vidutinė paros ribinė vertė buvo viršijama iki trijų kartų ir daugiau. Tuo pačiu metu stebėjome ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto taršos matavimo stotelių parodymus. Tačiau – šios stotelės jokio kietųjų dalelių koncentracijos viršijimo neparodė. Nors tomis dienomis net ir vėjas buvo rytų / pietryčių, t.y. iš miesto pusės“, – rašo 15min skaitytojas.
Jis informavo stebėjęs duomenis ir užfiksavęs, jog penktadienį, spalio 2-ąją, aplinkos apsaugos agentūros stotelė Klaipėdos centre rodė 151.03 mg/m3 (KD 10 24 valandų vidurkis), tuo pačiu metu uosto taršos matavimo stotelė (tas pats rodiklis) rodė tik 23.81 mg/m3.
„Taip pat ir šeštadienį, spalio 3-ąją – aplinkos apsaugos agentūros stotelė rodė 95.54 mg/m3, tuo pačiu metu uosto taršos matavimo stotelė rodė tik 16.11 mg/m3. Gal galite paaiškinti, kaip tai įmanoma – kodėl uosto stotelės rodo 6 kartus mažesnę taršą? Jei uosto stotelės neveikia ar veikia neteisingai, kaip galima tuos duomenis viešinti ir nuolat klaidinti visuomenę remiantis stotelių parodymais kaip įrodymais, kad „Klasco“ ir uostas neteršia oro?“, – piktinosi skaitytojas.
Tuo metu Uosto direkcija į užklausą atsakė, jog šiuo metu tikrinamos Klaipėdos uoste oro taršą matuojančios stotelės. Praėjusią savaitę įtarus galimą gedimą, iškviesti gamintojo atstovai. Laikinai stotelių duomenys nebus teikiami.
Uosto direkcija yra įdiegusi 3 stacionarias oro taršos matavimo stoteles prevenciniais tikslais. Prieš kelerius metus įsigytos stotelės pastatytos skirtingose uosto dalyse.